05.07.2014

WEGAŃSKIE KIEŁBASKI NA GRILLA

W zeszłym roku z grilla korzystałam 2-3 razy. W tym postanowiłam się poprawić :)
Na razie zupełnie nie znam się na tego typu kuchni, ale z pomocą przyszła mi strona onegreenplanet.org i to z niej pochodzi poniższy przepis (z drobnymi modyfikacjami):



Składniki:
(na ok 12 niedużych kiełbasek)
- 4 filiżanki ugotowanej czarnej fasoli
- filiżanka drobno posiekanych pieczarek
- filiżanka ugotowanego ryżu
- 1/2 filiżanki drobno posiekanej cebuli
- 5 zabków czosnku
- 2 łyżki posiekanych suszonych pomidorów
- 2 łyżki sosu sojowego
- przyprawy: łyżeczka pieprzu, 3 łyżeczki słodkiej papryki, łyżka oregano, łyżeczka soli, 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej.
- oliwa

Wykonanie:
Na oliwie podsmażyłam cebulę, czosnek oraz pieczarki.
Fasolę ugniotłam tłuczkiem (można zblendować), dodałam pomidory, ryż, przyprawy oraz wcześniej usmażone warzywa. Wszystko dokładnie wymieszałam i uformowalam kiełbaski.
Tak przygotowane odstawiłam do lodówki na noc, aby nabrały lepszej konsystencji. i  zachowały swój kształt w czasie grillowania.

Efekt mnie zadowolił :)
To danie może spodobać się mięsożernym znajomym, bo kiełbaski są dość 'ciężkie'. Jeśli będę je robić raz jeszcze, to użyję więcej pieczarek i cebuli - ich smak był dla mnie za mało wyczuwalny.

Ten sam przepis można wykorzystać na patelnię.


Na zdjęciu powyżej banany (jak już pisałam na fb wyjątkowo mi zasmakowały, sa bardzo słodkie :) ) oraz warzywne szaszłyki (cukinia, cebula, papryka skropione oliwą z przyprawami).
A po grillu długi spacer, żeby spalić nieco kalorii i przygotowac brzuch na kolejne smakołyki ;)


4 komentarze:

  1. Piszę się na takie :) Lubię próbować wegańskich pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  2. najlepszy pomysł na wegańskie kiełbaski jaki widziałam! ostatnio robiłam burgery z fasoli, ale tym razem wypróbuję ją w takiej wersji - pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. super kielbaski, ale banany zachecily mnie jeszcze bardziej

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł! koniecznie muszę wypróbować!
    Pozdrawiam!
    http://beauty-and-diet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...