09.07.2014

WEGAŃSKIE LODY MLECZNO-CZEKOLADOWE

Mam bardzo klasyczne upodobania w kwestii smaku lodów, moje ulubione to od zawsze śmietankowe, waniliowe i czekoladowe.
Czasem próbuję owocowych, ale zawsze tylko po to, by utwierdzić się w przekonaniu, że są mniej smaczne ;)

Lubię gdy lody sa trochę tłuste, dlatego bazowałam na mleku kokosowym, które jest "cięższe" niż inne mleka roślinne


Składniki:
(na 8 małych lodów)
część mleczna:
- filiżanka mleka kokosowego
- filiżanka mleka sojowego
- 3 łyżki syropu z agawy (lub innego słodzidła)
- odrobina ekstraktu waniliowego
część kakaowa:
- 5 pełnych łyżek mleka kokosowego
- 5 łyżek kakao
- 2-3 łyżki syropu z agawy

Wykonanie:
Składniki na część mleczną podgrzałam w rondelku żeby łatwiej się ze soba połączyły.
Masę kakaową wymieszalam bez podgrzewania.
Pojemniczki na lody najpierw wypełnilam masą kakaową, potem dopełniłam mleczną. Odstawiłam do zamrażalki.



5 komentarzy:

  1. Pycha!
    Zapraszm do mojej akcji "Lody, lody dla ochłody" na Mikserze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zjadłabym takiego loda, chociaż nie gardzę też owocowymi czy bardziej wymyślnymi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszą być pyszne :) ja uwielbiam lody miętowe, ale ciężko byłoby je odtworzyć, bo w tej kwestii jestem wybredna, robiłam ostatnio truskawkowe na mleku kokosowym i wyszły świetne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmmm super! Zwłaszcza, że na mleku kokosowym i sojowym, obydwa uwielbiam! :-)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...