30.08.2014

CIASTO CZEKOLADOWE Z LODAMI KOKOSOWYMI

Nadal mamy lato i wakacje czyli idealny czas na jedzenie lodów :)
Jeśli dodatkowo połączymy je z ciastem, to otrzymamy pyszny i sycący deser.
Przepis na ciasto jest bardzo prosty i często go wykorzystuję - czasami dorzucę owoce, krem, bakalie itp, ale baza pozostaje zawsze ta sama.



Składniki:

CIASTO:
- 1,5 filiżanki mąki
- 3/4 filiżanki cukru 
- filiżanka wody
- 3 łyżki kakao gorzkiego
- 5 łyżek oleju (użyłam z orzechów laskowych)

- 1 łyżka octu jabłkowego
- 1/2 łyżeczki soli
- 1 łyżeczka sody

- nieco ekstraktu waniliowego
LODY:
- 800ml (dwie puszki) mleka kokosowego  - myślę, że połowa też wystarczy, po prostu będzie cieńsza warstwa lodów

- 1/4-1/2 filiżanki słodkiego syropu (może być po prostu cukier rozpuszczony w wodzie. ja użyłam syropu z fiołków)
- kilka kropli ekstraktu waniliowego
* z podanych powyżej proporcji wyszły 3 dość spore porcje - takie jak ta na zdjęciu

Wykonanie:
CIASTO:
Piekarnik nagrzałam do 180c.
Wymieszałam ze sobą mąkę, kakao, cukier, sodę oraz sól.
W kubku połączyłam wodę z octem i ekstraktem waniliowym, przelałam je do mąki i wszystko dokładnie wymieszałam.
Masę przelałam do formy.
Piekłam 30min.
LODY:
Wszystkie składniki wymieszałam i odstawiłam w naczyniu do zamrażalnika.
Co 30min mieszałam masą lodową - powtarzałam to aż do momentu, gdy nabrała odpowiedniej konsystencji. Zajęło to ok 3 godzin czyli mieszałam 6 razy.
Gdy lody były już gotowe, przecięłam ciasto w poziomie na pół i wysmarowałam lodami.
Wierzch polałam roztopioną gorzką czekoladą 90% i posypałam owocami goji.

5 komentarzy:

  1. Mniam ... ciasto pycha, pięknie wygląda.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jej nigdy nie robiłam sama lodów i ciasta bez mleka, jajek itd! Muszę to wypróbować!
    Pozdrawiam beauty-and-diet.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. no i znowu jestem głodna :P pycha, wygląda bosko!
    Tradycyjnie zapraszam do siebie: fochzprzytupem.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...