21.08.2014

MAKARON Z KWIATAMI CUKINII

Bardzo bym chciała, aby kwiaty cukinii były dostępne na rynkach i w marketach, mogłabym się cieszyć ich smakiem znacznie częściej niż parę razy w roku. Nie wiem czemu rolnicy nie przywożą ich na targi :(
Z ciekawości przejrzałam internet i znalazłam kwiaty w ofercie kilku sklepów, ale ceny uważam za całkowicie nieodpowiednie - 15zł za 4kwiatki to dużo za dużo (sugerowałabym maksymalnie 50gr za sztukę)
Na szczęście tym razem miałam okazje zrywać kwiaty własnoręcznie prosto z pola (pamiętajcie aby nie zrywać wszystkich i wybierać kwiaty męskie - rosnące na łodyżkach, a nie żeńskie, z których powstaje cukinia ) i przygotowałam z nich lekkie danie makaronowe:



Składniki:
- 12 kwiatów cukinii
- marchewka
- cebula
- garść natki pietruszki
- oliwa
- nieduża ilość bulionu warzywnego
- sól, pieprz
- porcja makaronu (u mnie pszenno-gryczany)

Wykonanie:
Makaron gotujemy.
Cebulę i natkę drobno siekamy, marchewkę ścieramy. Wrzucamy warzywa na oliwę na patelnie i czekamy aż się zeszklą.
Dolewamy bulion (ok 1/2 filiżanki) oraz wrzucamy porwane kwiaty i przez chwilę gotujemy.
Warzywa mieszamy z makaronem.



kwiaty żeńskie-wyrastają z zalążka owocu

1 komentarz:

  1. Jeszcze nigdy nie jadłam kwiatów cukinii, chociaż zawsze ich pełno w ogródku.:) Muszę w końcu spróbować!

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...