04.08.2014

PASTA KANAPKOWA ZE SŁONECZNIKA (a la rybna)

Przepis na poniższą pastę znalazłam na stronie therawtarian.com, gdzie była nazwana pastą "tuńczykową". Szczerze mówiąc nie umiem ocenić czy ma ona posmak ryby (nigdy nie jadłam pasty tuńczykowej, nie wiem jak smakuje) ale bardzo przypadła mi do gustu.









Składniki:
- 1,5 filiżanki ziaren słonecznika
- kawałek łodygi selera naciowego
- plaster cebuli
- ząbek czosnku
- 1/2 płatu wodorostów nori (można pominąć)
- 1/4 filiżanki natki pietruszki
- łyżeczka soku z cytryny
- łyżeczka tymianku, 1/2 łyżeczki soli


Wykonanie:
Słonecznik zmieliłam i wymieszałam z niedużą ilością wody, tak żeby uzyskać konsystencję pasty.
Dodałam drobno posiekaną cebulę, czosnek, natkę, seler oraz pokruszony płat nori. Przyprawiłam i wymieszałam.

5 komentarzy:

  1. Robiłam podobną z suszonymi pomidorami ;) Pyszna!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę zrobić, mam pełno słonecznika :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pasta słonecznikowa jest mega! Z ogórkiem kiszonym rządzi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurczę! W tylu przepisach widzę glony nori, że chyba muszę je zakupić w końcu ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś dostałam bardzo duże opakowanie. Początkowo z dużym entuzjazmem wzięłam się za robienie suszi albo szukałam innych pomysłów, ale później rzuciłam w kąt i zapomniałam że je mam.

      Usuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...