09.09.2014

SHAKSHUKA - aromatyczne pomidory

Szakszuka to danie tunezyjskie. Tamtejsza kuchnia - uznawana za jedną z najpikantniejszych na świecie - jest mieszanką kuchni śródziemnomorskiej oraz przypraw arabskich.
W daniach bardzo często wykorzystywane są pomidory i papryka, czego przykładem będzie prezentowana poniżej potrawa :)
Szakszuka przygotowywana w tradycyjny sposób nie jest wegańska - jej istotnym składnikiem są jajka.
U mnie w wersji zweganizowanej prezentuje się tak:



Składniki:
- 3 duże pomidory
- pełna garść szpinaku
- cebula
- 2 ząbki czosnku
- 3 łyżki koncentratu pomidorowego
- 2 łyżeczki syropu z agawy (lub innego płynnego słodzidła)
- łyżeczka octu jabłkowego
- 2 łyżki oliwy
- przyprawy: 1 łyżeczka wędzonej papryki, 1 1/2 łyżeczki kuminu, 1/2 łyżeczki kurkumy, 1 łyżeczka pieprzu,  1 łyżeczka soli.
-garść natki pietruszki

Wykonanie:
Na patelni na oleju podsmażyłam cebulę pokrojoną w kostkę.
Po 2-3 min. dodałam czosnek i przyprawy (wszystkie poza solą), smażyłam jeszcze 2 min.
Dorzuciłam pomidory, koncentrat, syrop, ocet oraz posoliłam.
Gotowałam przez 15 min, w połowie dodając liście szpinaku.
Następnie patelnię wstawiłam do piekarnika nagrzanego do temp. 180c. Danie zapiekałam 10min.
Posypałam natką.

przepis bierze udział w akcji:
Wiele dań ma barwę zbliżoną do czerwonej, a to za sprawą pomidorów i papryki. Tunezyjczycy uważają, że kolor czerwony pobudza apetyt.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/kuchnia-tunezyjska-ostro-ale-ze-smakiem_38836.html
Wiele dań ma barwę zbliżoną do czerwonej, a to za sprawą pomidorów i papryki. Tunezyjczycy uważają, że kolor czerwony pobudza apetyt.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/kuchnia-tunezyjska-ostro-ale-ze-smakiem_38836.html
Dieta Śródziemnomorska

5 komentarzy:

  1. Może zamiast jajka pasta z tofu z kurkumą i solą jajeczną? :) Jadłabym ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że wyszłoby fajnie :)
      w oryginalnym przepisie zanim danie przełoży się do piekarnika, rozbija się na wierzch kilka jajek, więc to takie "sadzone" w piekarniku

      Usuń
  2. Mniam :) uwielbiam tego typu potrawy! A pikantne mi nie straszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie ! Koniecznie muszę kiedyś wypróbować :D !

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę spróbować, bo wygląda bardzo zachęcająco!

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...