20.09.2014

SUMAK - DZIKA LEMONIADA :)

Myślę, że wszyscy z Was kojarzą drzewa Sumaka, które są dość egzotycznym elementem polskiego krajobrazu. Jesienią zachwycają swoimi barwnymi liśćmi, a latem niezwykłymi włochatymi owocami.

fot. all-creatures.org/talesfromthewilds.blogspot.com
 Owoce te są niezwykle kwaśne (wystarczy dotknąć językiem, żeby poczuć) i w prosty sposób można z nich przygotować lemoniadę:



Składniki:
- 10 owoców sumaka
- 10 filiżanek chłodnej wody
- słodzidło (syrop klonowy lub inny, miód, albo po prostu cukier rozpuszczony w wodzie)

Wykonanie:
Owoce ubiłam tłuczkiem i przełożyłam do naczynia. Zalałam je chłodną wodą i dodałam syrop. Odstawiłam na 2 godziny.
Przecedziłam i napój gotowy :)


4 komentarze:

  1. muszę w takim razie wyruszyć na poszukiwania tej ciekawej rośliny :))

    OdpowiedzUsuń
  2. całe życie takie drzewo u mnie w ogrodzie rosło i do tej pory nie wiedziałam co to jest :D masz ci los,,,

    OdpowiedzUsuń
  3. Rośnie pod moim blokiem! :) Zawsze się zastanawiałam, co to za drzewo. Kiedyś wystraszyłam się wracając po ciemku do domu, bo prawie wyrżnęłam na owocu, który spadł na ziemię. Myślałam, że to zdechły szczur :P
    Uff, to trzeba będzie iść i narwać na próbę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wspaniałe do potraw wschodnich

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...