01.09.2014

ZUPA-KREM Z MAŚLAKÓW (lub innych grzybów lesnych)

 


Pierwszym etapem - przed przygotowaniem samej zupy - było zrobienie klasycznych grzybów w sosie własnym.

MAŚLAKI W SOSIE WŁASNYM
Składniki:
- 1kg maślaków
- 3 cebule
-olej
- spora garść koperku
- sól, pieprz
Wykonanie:
Grzyby pokroiłam w plastry, cebulę w kostkę.
Na oleju zeszkliłam cebulę, następnie dodałam maślaki, przyprawiłam i pod przykryciem dusiłam przez 20 minut. Dodałam posiekany koperek.

1/2 grzybów zostawiłam sobie do innego dania, a z reszty zrobiłam zupę:


ZUPA-KREM Z MAŚLAKÓW
Składniki:
- maślaki w sosie własnym (1/2 z powyższego przepisu)
- 3 duże ziemniaki
- 1/2 filiżanki bulionu warzywnego
- 1/2 filiżanki śmietany sojowej (ewentualnie mleka)
Wykonanie:
Ugotowałam ziemniaki.
Maślaki, ziemniaki, bulion oraz śmietanę przelałam do blendera i zmiksowałam na krem.

Przepis bierze udział w akcji:
Grzyby

4 komentarze:

  1. Kilka składników i przepyszna zupka gotowa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zupa jak marzenie! ale można je szybko spełnić! właśnie się dowiedziałam, że mama przywiezie grzyby! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Za to właśnie uwielbiam schyłek lata! Najlepsze zupy z najlepszych grzybów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam. Ja wczoraj zrobiłam wersję, co prawda nie wegańską, z podgrzybków. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...