28.10.2014

"Dzika strona jedzenia" - kilka słów o książce + przepis na ZAPIEKANE JABŁKA

Ostatnio w moje ręce trafiła książka Jo Robinson "Dzika strona jedzenia" i uznałam, że jest na tyle interesująca, że należy poświęcić jej tu trochę uwagi.
Dowiadujemy się z niej czym kierować się przy zakupie konkretnych warzyw i owoców oraz jak je później przechowywać i przygotowywać, aby miały możliwie jak najwięcej wartości odżywczych, a także walorów smakowych.
Książka zawiera wiele ciekawostek z zakresu historii upraw roślin oraz modyfikacji jakim były poddawane na przestrzeni lat.



Pomiędzy poradami znajduje się też kilka przepisów, poniżej jeden z nich:

Zapiekane jabłka




Składniki:
Wierzchnia warstwa:
♥ 3/4 filiżanki mąki ryżowej (lub pszennej)
♥ 3/4 filiżanki płatków owsianych
♥ 1/2 filiżanki posiekanych orzechów włoskich
♥ 1/2 filiżanki słodzidła (np cukier, syrop, miód)
♥ 1/2 filiżanki oleju kokosowego*
Dolna warstwa:
♥ 1 1/4kg jabłek
♥ 1/2 filiżanki słodzidła
♥ łyżeczka cynamonu
♥ 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
♥ 1/4 łyżeczki zmielonego ziela angielskiego
♥ 1/4 łyżeczki zmielonych goździków
♥ łyżka mąki

filiżanka = 250ml
*w oryginale użyto masła


Wykonanie:
Jabłka obrałam (skórek nie wyrzucamy), wycięłam z nich gniazda nasienne i pokroiłam w plasterki.
Odmierzyłam filiżankę jabłek i wrzuciłam je do blendera wraz ze skórkami, syropem, mąką i przyprawami. Zmiksowałam, po czym połączyłam z resztą jabłek.
Formę do pieczenia nasmarowałam tłuszczem i nałożyłam na nią masę jabłkową.
Zaczęłam przygotowywać górną warstwę:
Mąkę wymieszałam z płatkami, orzechami, syropem i olejem.
Powstałą masę nałożyłam na jabłka.
Ciasto piekłam w temperaturze 180c przez 50minut (do zarumienienia).

6 komentarzy:

  1. gdzies już o tej książce słyszałam i zastanawiam się nad zakupem - wiedzy nigdy zbyt wiele :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wohoho, wegański fitblog, coś dla mnie! Piękne masz to profilowe, jeśli można wiedzieć, co za warzywka na nim trzymasz? :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jarmuż :) - wszystkie liście zerwane z jednej łodygi :))

      Usuń
  3. zdecydowanie świetny pomysł! deser czy też nawet śniadanie, którą z wielką chęcią wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. takie zapiekane jabłka z chęcią bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...