18.10.2014

HUMMUS Z DYNIĄ


Składniki:
♥ 250g ugotowanej ciecierzycy
♥ kawałek dyni ok 250g
♥ 3 łyżki pestek dyni
♥ 2 ząbki czosnku
♥ 2 łyżki sezamu
♥ 2 łyżki soku z cytryny
♥ przyprawy: łyżeczka kuminu, szczypta soli i wędzonej papryki

Wykonanie:
Sezam zmieliłam w młynku.
Nasiona dyni uprażyłam na suchej patelni.
Dynię pokrojoną w plastry piekłam do miękkości, po czym utarłam ją na puree.
Dodałam do niej ciecierzycę i ubiłam tłuczkiem (oczywiście można posłużyć się blenderem), dorzuciłam pozostałe składniki i dokładnie wymieszałam. Pasta gotowa.

.

4 komentarze:

  1. ten hummus pokochałam, aczkolwiek próbowałam bez cieciorki, także kolejny raz będzie wraz z nią! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam hummus dyniowy! też już robiłam w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam hummus ale nigdy nie pomyslalabym zeby go przygotować z dyni! super pomysl tymbardziej że ostatnio wpadłam w dyniowe szalenstwo :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. jeszcze nigdy nie próbowałam humusu...ale mam go na liście dań, których muszę spróbować przed śmiercią :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...