21.10.2014

TRUFLE DYNIOWO-ORZECHOWE



Składniki:
(na 10 sztuk)
Nadzienie:
♥ 1 1/2 filiżanki orzechów włoskich
♥ 1/2 filiżanki wiórków kokosowych
♥ 200g dyni
♥ 2 łyżki oleju kokosowego
♥ 3 łyżki płynnego słodzidła (np. syrop, miód)
♥ 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej, 1/4 łyżeczki goździków
Polewa:
♥ 1/2 filiżanki gorzkiego kakao
♥ 1/4 filiżanki oleju kokosowego
♥ 3 łyżki płynnego słodzidła


 *filiżanka = 250ml


Wykonanie:
Dynię upiekłam do miękkości.
Orzechy zmieliłam.
Wymieszałam ze sobą wszystkie składniki nadzienia i uformowałam z nich kulki. Odstawiłam je do zamrażalki.
W tym czasie zaczęłam przygotowywać polewę - dokładnie połączyłam ze sobą składniki (jeśli masa wyjdzie zbyt gęsta, dolewamy wodę), po czym zanurzyłam w nich kulki i ponownie odstawiłam je do zamrażalki, tym razem na około 15 minut, tak aby polewa stężała.

Dzięki sporej zawartości oleju kokosowego trufle mają bardzo przyjemną kremową konsystencję. Rozpływają się w ustach :)
Można reż pokombinować z nadzieniem i na przykład zamiast orzechów i syropu użyć migdałów i daktyli albo nerkowców i rodzynków itd itp

13 komentarzy:

  1. Wspaniale wyglądają ale kuszą ,takie trufle to dla mnie ...

    OdpowiedzUsuń
  2. już je pokochałam - są genialne! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszne, zdrowe słodkości! poproszę chociaż jednego trufla!

    OdpowiedzUsuń
  4. no to mnie kupiłaś tym przepisem

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm, takie cudeńka muszą smakować zupełnie wyjątkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak to pysznie wygląda, a smakuje pewnie jeszcze lepiej!

    Pozdrawiam!

    http://fitfunmamarun.blogspot.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. czy dynie można czymś innym zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście :) myślę, że wszystko co smakowo pasuje ci do orzechów, wiórków i czekolady, możesz tam upchnąć. może np suszone daktyle albo banany (?)

      Usuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...