06.10.2014

ZUPA Z JARMUŻEM I KALAFIOREM


Składniki:
♥ 5 dużych liści jarmużu
♥ pół kalafiora
♥ 4 duże ziemniaki
♥ cebula
♥ 2 ząbki czosnku
♥ 5 łodyg selera naciowego
♥ 2 litry bulionu
♥ przyprawy: łyżka kuminu, łyżka curry, łyżeczka kurkumy, łyżeczka anyżu, łyżeczka papryki, łyżeczka kolendry (ziaren)
sól, pieprz do smaku
♥ oliwa

Wykonanie:
Na patelni rozgrzałam oliwę, wrzuciłam przyprawy (poza solą i pieprzem) oraz posiekaną cebulę i czosnek. Gdy cebula się zeszkliła dodałam pokrojonego selera i smażyłam jeszcze przez chwilę.
W garnku zagotowałam bulion, dodałam do niego warzywa z patelni, oraz ziemniaki i kalafiora. Gotowałam 10 minut. dorzuciłam porwane liście jarmużu i gotowałam jeszcze 5 minut.
Przyprawiłam sola i pieprzem - pieprzu dałam dość dużo, aby zupa była ostrzejsza.

2 komentarze:

  1. bardzo fajne przepisy wegańskie, na pewno skorzystam :)
    michalzlotaraczka

    OdpowiedzUsuń
  2. wstyd się przyznać ale w życiu nie jadłam jarmużu...:(

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...