23.11.2014

CIASTO DYNIOWE



Składniki:
*filiżanka = 250ml
♥ filiżanka kaszy kukurydzianej
♥ filiżanka mąki
♥ filiżanka puree z dyni
♥ filiżanka mleka sojowego
♥ 1/3 filiżanki oleju (u mnie orzechowego)
♥ 1/2 filiżanki ksylitolu (lub cukru, erytrolu, itp)
♥ 2 łyżki siemienia lnianego
♥ 2 łyżeczki przyprawy piernikowej
♥ 2 łyżeczki proszku do pieczenia
♥ szczypta soli
♥ garść orzechów włoskich

Wykonanie:
Najpierw przygotowałam puree z dyni - dynię pokrojoną na kawałki piekłam w folii aluminiowej aż całkiem zmiękła.
Siemię lniane zmieliłam w młynku, zalałam 5 łyżkami wrzątku i odstawiłam, aby powstał "kleik".
W misce wymieszałam wszystkie składniki oprócz orzechów. Masę przelałam do formy 20x20cm, posypałam orzechami i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do180c na 45min. Po wyjęciu poczekałam aż ostygnie.

6 komentarzy:

  1. uwielbiam dyniowe ciasta! coś czuję, że jakbym go spróbowała to nie skończyłoby się na jednym kawałku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Warto pomyśleć tutaj o mące pełnoziarnistej. Raz na jakiś czas można zaszaleć z takim ciastem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ostatnio używam głównie maki gryczanej.

      Usuń
  3. mam spore zapasy dyni, więc takie ciasto na pewno zrobię : )

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, smakowicie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...