05.11.2014

MUFFINKI Z AWOKADO





Składniki
(na 6 sztuk)
*filiżanka = 250g
♥ 1 awokado
♥ 3/4 filiżanki mąki (u mnie pszenna z gryczaną)
♥ 1/2 filiżanki ksylitolu (lub cukru)
♥ 1/2 filiżanki mleka sojowego
♥ 2 łyżki kakao
♥ pół łyżeczki proszku do pieczenia, pół łyżeczki sody, szczypta soli
♥ łyżeczka octu jabłkowego
♥ odrobina ekstraktu waniliowego
do dekoracji:
♥ "bita smietana" : mleko kokosowe zmiksowane z niedużą ilością płynnego słodzidła (u mnie syrop z mniszka).
♥ owoce goji

Wykonanie: 
Mieszamy ze sobą suche składniki (mąkę, cukier, kakao, proszek, sode, sól).
Rozgniatamy awokado i łączymy je z mlekiem, octem, ekstraktem waniliowym.
Dodajemy do siebie obydwie masy i dokładnie mieszamy.
Formę na muffiny napełniamy do 3/4 wysokości.
Muffinki pieczemy w temp. 180c przez 30min.
Gdy ostygną ozdabiamy je bitą śmietaną i posypujemy owocami.

7 komentarzy:

  1. Robiłam kiedyś brownie z awokado, było super. W muffinkach też wypróbuję ten dodatek przy najbliższej okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. chyba nie ma osoby, która nie polubiłaby tak pysznego i zdrowego wypieku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. awokado jest świetne w wypiekach ;) ! Też lubię na nim bazować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. właśnie się zastanawiałam do czego tu jeszcze avocado mogę dodać... :) cudnie wyglądają te muffinki, z bitą śmietaną kokosową to już w ogóle <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają naprawdę smacznie i zapewne takie są. No i jednak jest to zdrowy wypiek. Muszę koniecznie spróbować. Ogólnie jadałam już muffinki naprawdę z wieloma rzeczami, ale z awokado akurat nie :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...