18.11.2014

Placek ziemniaczany a la pizza // Domowe peelingi do twarzy

Nachodzi mnie czasami apetyt na pizzę, ale nie mam ochoty na wyrabianie ciasta.Wówczas przygotowuję sobie dania, które mają ją imitować. W poniższym przepisie "pizzą" jest placek ze startych ziemniaków.


Składniki:
♥ 4 ziemniaki
♥ 2-3 łyżki siemienia lnianego
dodatki takie jak do pizzy, u mnie są to:
♥ domowy sos pomidorowy (zmiksowane pomidory, czosnek, zioła)
♥ warzywa: pomidor, papryka, cebula, oliwki

Wykonanie:

Ziemniaki starłam i odsączyłam papierowymi ręcznikami z soku.
Zmieliłam siemię lniane, zalałam je kilkoma łyżkami wrzątku i odstawiłam na parę minut, aby utworzył się kleik.
Połączyłam ziemniaki z siemieniem i usmażyłam na patelni placek.
Następnie polałam sosem, ułożyłam wszystkie warzywa i wstawiłam moją "pizzę" do piekarnika nagrzanego do 180c na kilkanaście minut.


DOMOWE PEELINGI



Lubię peelingi "ostre" gruboziarniste, dlatego od dawna jestem wierna soli epsom - po jej użyciu czuję, że skóra twarzy jest jak u niemowlaka.
Kiedyś wrzucałam też przepis na kąpiel z tą solą- klik.

Jednak chętnie urozmaicam swoją pielęgnację, dlatego wykonuję też inne peelingi:

1. PEELING CUKROWY

♥ 1/4 filiżanki cukru
♥ łyżka oleju dobrej jakości
♥ łyżeczka soku z cytryny
Łącze składniki i wykonuję peeling.


2. PEELING Z PŁATKÓW OWSIANYCH
♥ filiżanka płatków owsianych
♥ 1/3 filiżanki sody
♥ łyżka suszonych kwiatów lawendy
Płatki oraz kwiatki mielę w młynku (można użyć blendera), dodaję sodę, a tuż przed użyciem wodę aby uzyskać odpowiednią konsystencję.

3.PEELING Z SODY
♥ 2 łyżki sody
♥ łyżka soku z cytryny
♥ 2 łyżki wody
Pastę nakładam na twarz, zostawiam na kilka minut, następnie masuję twarz i spłukuję.

4. PEELING Z PŁATKÓW OWSIANYCH II
♥ łyżka płatków
♥ 2 łyżki soku z cytryny.
Płatki mielę, dodaję sok.

5. PEELING Z CYNAMONU
♥ łyżka cynamonu
♥ łyżka soku z cytryny
♥ łyżka wody.
Łącze składniki i wykonuję peeling.

4 komentarze:

  1. Twoja sałątka wygląda prze py sznie! i o za mało powiedziane ;) ja do swoich dodaję często odrobinę dressingu ziołowego develey bardzo fajnie urozmaica smak wraz z oliwkami, polecam!

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawy pomysł na niby pizze ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. pięknie wygląda ten placek z warzywami, muszę koniecznie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda super ;) no i pomysł bardzo oryginalny :) pozdrawiam i smacznego!

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...