06.12.2014

BRUKSELKA: surówka oraz zupa

Brukselka nie należy do najbardziej lubianych warzyw, wielu osobom przeszkadza jej gorzki smak.
Muszę przyznać, że i ja nie jestem wielbicielką tego warzywa, ale są potrawy, w których jej smak bardzo mi odpowiada.
Przede wszystkim preferuję brukselkę na surowo i najchętniej dodaję ją do surówek.

SURÓWKA Z BRUKSELKĄ NA SŁODKO



Składniki:
♥ ok 20 brukselek
♥ 4-5 łyżek ziaren słonecznika
♥ 1/4 filiżanki suszonej żurawiny
♥ 1-2 łyżki oleju (u mnie zimno tłoczony rzepakowy)
♥ sól

Wykonanie:
Brukselkę kroimy w drobne plasterki.
Ziarna słonecznika prażymy na suchej patelni.
Mieszamy ze sobą wszystkie składniki.


Kolejnym pomysłem na brukselkę, który się u mnie sprawdza jest dodanie jej do zupy

ZUPA WARZYWNA Z BRUKSELKĄ



Składniki:
♥ 15-20 brukselek
♥ 4 marchewki
♥ pietruszka
♥ kawałek selera
♥ cebula
♥ 6 ząbków czosnku
♥ por
♥ 2 litry bulionu
♥ sól, pieprz, majeranek, lubczyk

Wykonanie:
Marchewkę, pietruszkę oraz selera ścieramy na grubych oczkach tarki.
Wrzucamy je do wrzącego bulionu.
Gdy warzywa są już prawie ugotowane, dodajemy brukselki (przekrojone na pół), posiekaną cebulę , pora oraz czosnek. Gotujemy jeszcze 5minut. Przyprawiamy.

6 komentarzy:

  1. ooooj, nie, surowa brukselka zdecydowanie mi nie smakuje i mój żołądek ciężko ją znosi :( najbardziej ją lubię właśnie w zupach, dodaję ją też do duszonych potrawek, piekę albo po prostu gotuję na parze i jem samą. uwielbiam ją, ale jednak po obróbce termicznej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam brukselką chyba pod każdą postacią i aż wstyd, że pierwszy raz jadłam ją w tym roku :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Brukselkę biorę w ciemno w każdej postaci :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy zamiast oleju rzepakowego mogę użyć olej lniany?

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...