29.01.2015

CIASTECZKA Z AMARANTUSA (bez pieczenia)

Bazą przepisu jest amarantus ekspandowany (dmuchany, tzw. popping), ale można wykorzystać inne dowolne dmuchane zboże np grykę, jaglankę lub ryż, który jest najłatwiej dostępny.






Składniki:
♥ 1,5 filiżanki amarantusa dmuchanego
♥ 1/3 filiżanki kakao (gorzkiego)
♥ 10 suszonych daktyli
♥ 5 łyżek oleju kokosowego

Wykonanie:
Daktyle zalałam gorącą wodą i odstawiłam na 10min.
Odsączyłam je z wody i rozsmarowałam je na pastę.
Wymieszałam amarantus z kakao, olejem i daktylową pastą.
Z masy ulepiłam kulki i odstawiłam je na 20min do zamrażalnika, aby nabrały zwartej konsystencji.

Bardzo lubię słodkości, które nie wymagają pieczenia. Są szybkie w przygotowaniu i przeważnie mają o wiele zdrowszy skład niż wypieki. Niestety są też bardzo uzależniające i można je pochłaniać bez opamiętania ;)

9 komentarzy:

  1. super, akurat ostatnio kupiłam amarantus i już wiem co z niego zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie się prezentują :) Same zdrowe składniki, a takie cudo powstało :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie się prezentują :) Same zdrowe składniki, a takie cudo powstało :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię ten amarantus ale najbardziej chyba w batonikach <3 Tak jeszcze go nie wykorzystywałam ;d

    OdpowiedzUsuń
  5. Amarantus od jakiegoś czasu podbija moja kuchnię:) ale tez dobrze smakuje zrobiony a'la kasza, palce lizać.

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie wyszły bardziej czekoladki niż ciasteczka, synek po pierwszym kęsie stwierdził, że zje 40ści :). Przepyszne!!!

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...