11.01.2015

CIASTECZKA Z ... SOSNĄ :) leśne ciastka oraz sosnowy koktajl

Ponad rok temu wrzucałam przepis na syrop sosnowy - klik , jednak musimy jeszcze poczekać parę miesięcy aby móc zebrać pędy. Póki co, możemy nacieszyć się sosnowym igliwiem, które stanowi niebanalny dodatek do wypieków.
Najlepiej nazbierać go na zapas i ususzyć w temp. do 40 C (np nad kaloryferem), po czym zmielić, przesypać do słoja i korzystać gdy najdzie nas apetyt :)

SOSNOWE CIASTECZKA



Składniki:
♥ 3 filiżanki mąki
♥ 1 filiżanka ksylitolu (lub cukru)
♥ 1 filiżanka oleju (użyłam orzechowego)
♥ 5 łyżek siemienia lnianego
♥ 10 łyżek proszku sosnowego*
♥ wanilia - można pominąć albo dodać kilka kropli ekstraktu waniliowego
filiżanka=250ml

Wykonanie:
*Najpierw przygotowujemy sosnę. Możemy ususzyć ją w sposób, jaki opisałam we wstępie lub zmielić świeże igły. Ja w tym celu użyłam ręcznego młynka do maku.
Siemię lniane również mielimy i zalewamy niewielką ilością wrzątku. Odstawiamy na kilka minut aby utworzył się "kleik".
Łączymy ze sobą suche składniki, następnie dodajemy pozostałe i dokładnie mieszamy.
Z ciasta formujemy nieduże ciastka. Wykładamy je na blachę/papier do pieczenia, wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 190c na 10-12min.
Pomysł na takie ciasteczka znalazłam na stronie ediblewildfood.com

Z igliwia możemy sporządzić napar.
3-4 łyżki igliwia zalewamy filiżanką wrzątku (wodą ub mlekiem roślinnym). Odstawiamy na 30 minut.
lub koktaj - jest to moja ulubiona opcja, gdyś świeże igły dają wspaniały leśny aromat :) Na zdjęciu poniżej jabłko + gruszka + sosna.





Sosna jest bardzo dobrym źródłem witaminy C :).


6 komentarzy:

  1. Ciasteczka wyglądają bardzo ciekawie i tak.... leśnie :P A ten proszek sosnowy jest bardzo interesujący :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej nie pomyślałabym nigdy, że tak można igły z sosenki wykorzystać! W tym koktajlu są zmielone świeże igły? To jest serio zjadliwe? Kurczę, muszę wypróbować!! Dziękuję:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno trzeba lubić tego typu smaki. Myślę, że jeśli ktoś lubi zapach lasu, żywicy, choinki, to jako aromat w jedzeniu też mu będzie odpowiadać :)

      Usuń
  3. Ciekawy i nietypowy przepis. Na pewno jest to coś innego

    OdpowiedzUsuń
  4. super przepis! właśnie przymierzam się do wypieków z lasem w tle :) ciekawi mnie tylko ile takie igiełki należało by osuszać?

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...