26.01.2015

domowa LAWENDOWA GORĄCA CZEKOLADA


Jeśli ktoś z Was nie lubi zimowych spacerów, może usiąść na fotelu z dobrą książką i popijać taką aromatyczną czekoladę :)


Składniki:
(na jedną porcję)
♥ 2 filiżanki mleka roślinnego
♥ 50g gorzkiej czekolady
♥ 2 łyżeczki suszonej lawendy
zamiast lawendy możemy użyć innego aromatycznego zioła np. mięty
♥ opcjonalnie: kilka łyżek mleka kokosowego

Wykonanie:
Zagotowałam mleko sojowe i zalałam nim lawendę. Przykryłam, parzyłam przez 10minut.
Przecedziłam, odrzucając lawendę.
Mleko przelałam z powrotem do rondelka, dodałam połamane kawałki czekolady i podgrzewałam na małym ogniu, cały czas mieszając, aż czekolada się całkiem rozpuściła.
Gotowy napój przelałam do szklanki.
Mleko kokosowe (które wcześniej stało w lodówce) zmiksowałam na bitą śmietanę i wrzuciłam do czekolady.

8 komentarzy:

  1. Ale musi być pyszne :)
    Gratuluj bloga, widać, że starasz się o niego dbać jak najlepiej !

    OdpowiedzUsuń
  2. marzy mi się teraz wypić kubek tej pysznej czekolady :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta lawenda brzmi ciekawie! Miałam kiedyś suszoną lawendę, ale totalnie nie wiedziałam, do czego jej używać i w końcu się przeterminowała :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z lawendy najczęściej robię po prostu napar i popijam jak herbatę :)

      Usuń
  4. Uwielbiam czekoladę czy to w tradycyjnej formie czy takiej, a jeszcze z lawendą to musi być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  5. dzisiaj przydałaby mi się taka gorąca czekolada!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojej, przepis jest wspaniały, narobiłaś mi smaka! Nigdy nie próbowałam takiej mieszanki :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...