06.02.2015

KONOPIE SIEWNE - pasta kanapkowa oraz makaron

Konopie siewne to rośliny olejarskie i włóknodajne. Można wytworzyć z nich m.in. żagle, obrusy, bieliznę, namioty, a także papier i farbę.
W naszych kuchniach są nieco zapomniane, choć ostatnio wracają do "mody".
W sklepach ze zdrową żywnością nasiona konopi osiągają często wysokie ceny, dlatego ja polecam przejść się na giełde z karmą dla ptaków - tam za kilogram nasion zapłacimy kilka złotych.

Czemu warto je jeść? Są źródłem pełnowartościowego białka, magnezu, żelaza, cynku oraz zawierają idealne proporcje niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych.





Składniki:
♥ filiżanka nasion konopi
♥ 3/4 filiżanki białej fasoli (ugotowanej lub z puszki)
♥ 1-2 zabki czosnku
♥ garstka pestek dyni
♥ odrobina soli
*filiżanka =250g

Wykonanie:
Nasiona konopi zmieliłam w młynku.
Fasolę rozgniotłam widelcem, dodałam do niej drobno posiekany czosnek, pestki dyni, konpie i sól. Wymieszałam i gotową pastą posmarowałam pieczywo.




Składniki:
♥ filiżanka nasion konopi
♥ filiżanka groszku (ugotowanego)
♥ 3-4 łyżki natki pietruszki
♥ 2 ząbki czosnku
♥ 1/3 filiżanki oleju ( w wersji mniej tłustej można użyć wody)
♥ odrobina soli
♥ makaron

Wykonanie:
Nasiona konopi zmieliłam w młynku. Dodałam do nich olej, dorzuciłam groszek, posiekane ząbki czosnku oraz natkę, posoliłam. Wymieszałam.
Podałam z ugotowanym makaronem.




Konopie siewne

5 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam konopi, ale Twoje propozycje wyglądają bardzo smakowicie :) Najbardziej podoba mi się pasta z fasoli.

    OdpowiedzUsuń
  2. gdzie kupiłaś nasiona?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w nasiona zaopatruję się najczęściej na giełdzie z karmą dla ptaków, jednak ostatnio kupiłam w małym sklepiku "eko", bo na giełdę akurat nie mam możliwości jechać. Nasiona można też dostać na allegro i w sklepach internetowych ze zdrową żywnością.

      Usuń
  3. Jedna i druga propozycja bardzo w moim guście. W ogóle podobają mi się Twoje przepisy, są proste, zdrowe i pełne świeżości :D
    Takie rzeczy jak konopie czy nawet chia albo goji da się kupić w przyzwoitych cenach, warto szukać na bazarach i kupować w większych ilościach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uważaj, bo jeszcze ktoś "mądry" Cię podkabluje, że robisz kanapki z marihuaną :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...