01.02.2015

KRAKERSY Z BURAKÓW zdrowa przekąska

Buraki znajdują się w czołówce moich ulubionych warzyw, więc musiałam je przemycić równiez do krakersów.
Oprócz tego, że są zdrowe i smaczne, to nadają potrawom ładny kolor.

Składniki:
♥ 2 buraki
♥ 200g mąki gryczanej (może być inna)
♥ 2 łyżki oleju
♥ 1-2 ząbki czosnku
♥ 2 łyżki rozmarynu, łyżeczka soli

Wykonanie:
Ugotowałam buraki i pokroiłam w kostkę. Tłuczkiem do ziemniaków ubiłam z nich masę (zostawiając kilka większych kawałków).
Mąkę wymieszałam z przyprawami, dodałam do niej masę buraczaną, zmiażdżone ząbki czosnku oraz olej. Ugniotłam ciasto.
Ciasto przełożyłam na papier do pieczenia, przykryłam drugą warstwą papieru i rozwałkowałam.
Zdjęłam górną warstwę papieru i pokroiłam ciasto w kostkę.
Wsadziłam do piekarnika nagrzanego do 180c na 15min.
Ostudziłam.

Podałam z pastą z awokado.

14 komentarzy:

  1. Także uwielbiam buraki, ale w takiej postaci nigdy ich jeszcze nie jadłam. Krakersy wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślałam, że zobaczę kawałki pieczone w piekarniku, a tu niespodzianka :) Świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajnie wyglądają te krakersy, a do tego są zdrowe :) czysta przyjemność :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacja, koniecznie wypróbuję, bo są i wegańskie i bez glutenu!

    OdpowiedzUsuń
  5. genialne! buraki uwielbiam, a takie zdrowe przekąski tym bardziej! :)
    zachęcam do wzięcia udziału w konkursie :)http://foodmania-przepisy.blogspot.com/2015/02/konkurs-walentynkowy.html

    OdpowiedzUsuń
  6. mhmm, buraki! z nich wszystko jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo smakowicie wygląda <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolor mają naprawdę niezwykle kuszący :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale super! A dałoby się ominąć albo zastąpić czymś olej? Np. siemieniem lnianym zmiksowanym?

    Zapraszam do nas http://liveat.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można ominąć/zastąpić, z tym, że ja nie przepadam za wypiekami całkowicie pozbawionymi oleju, bo są wówczas dla mnie za suche. ale oczywiście można jeśli ktoś tak woli :)

      Usuń
  10. Fajny pomysł :) Ciekawi mnie, jak się zachowują po pieczeniu, czy nie są zbyt twarde przy tak małej ilości tłuszczu. Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Krakersy mnie nie przekonują, ale dip wygląd ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...