18.02.2015

WEGAŃSKI SMALEC na oleju kokosowym

Zauważyłam, że ostatnio coraz więcej osób zajada się "smalcem" na bazie fasoli. Ja również bardzo lubię jego smak, jednak jest to dla mnie typowa pasta kanapkowa, zdecydowanie za mało tłusta, aby nazywać ją smalcem.
Poniżej pomysł na coś bardziej kalorycznego ;)
Składniki:
♥ 350ml oleju kokosowego bezsmakowego!
♥ 250g pieczarek
♥ 100g granulatu sojowego (myślę, że drobno pokruszone kotlety sojowe też dadzą radę)
♥ duża cebula
♥ 2 łyżki sosu sojowego
♥ majeranek, jałowiec, sól, pieprz

Wykonanie:
Pieczarki oraz cebulę drobno starłam.
Na patelni podgrzałam niewielką ilość oleju kokosowego i wrzuciłam  na nią warzywa oraz granulat. Smażyłam 10 minut regularnie mieszając.
Dosypałam przyprawy (majeranku dodałam obficie, jałowca też sporo, ale jest to kwestia indywidualnych preferencji) oraz olej. Wszystko dokładnie wymieszałam i poczekałam aż zastygło na zwartą masę.

5 komentarzy:

  1. Takiej wersji smalcu wegańskiego jeszcze nie robiłam. Bardzo fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. no właśnie ten smalec muszę zrobić, bo już tyle razy go jadłam i tak bardzo mi smakuje, że co chwilę pluję sobie w twarz, że jeszcze sama nie zrobiłam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny blog! Inspirujesz! Na pewno będę zaglądać, pozdrawiam:)
    Przepis bardzo ciekawy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie jadłam takiego smalca :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...