21.03.2015

PAPAJA - proste przepisy (surówka, koktajl, deser)

Bardzo lubię papaję, jednak jej niedostępność w sklepach i wysoka cena sprawiają, że rzadko po nią sięgam. Tym razem miałam szczęście, bo udało mi się bardzo okazyjnie kupić kilka dużych owoców :)
Papaja jest świetnym źródłem witaminy C, zawiera też sporo wit.A i potasu, kwasu foliowego, wapnia oraz magnezu.

1. SURÓWKA Z PAPAJĄ




 Składniki:
♥ pół dużej papai
♥ pół awokado
♥ garść roszponki
♥ kilka truskawek
♥ sos: 1-2 łyżki oleju kokosowego + 1-2 łyżki syropu z agawy

Wykonanie:
Wszystkie owoce pokroiłam, wymieszałam z roszponką i polałam sosem.


2.KOKTAJL OWOCOWY 


Składniki:
♥ 1/3 dużej papai

♥ szklanka truskawek
♥ 1 1/2 szklanki mleka sojowego
♥ 2 pełne łyżki masła orzechowego

Wykonanie:
Wszystkie składniki miksujemy w blenderze

3. DESER 



Składniki:
♥ papaja
♥ czekolada (u mnie domowa: kakao + olej kokosowy + syrop z agawy)
♥ ziarna słonecznika, płatki migdałowe, sezam, mak itp.

Wykonanie:
Papaję kroimy w plastry, kostkę lub zostawiamy w całości (z wydrążonymi pestkami) , polewamy ją roztopiona czekoladą i posypujemy ziarnami.

NASIONA PAPAI



Nasion nie wyrzucamy, ponieważ sprawdzają się jako przyprawa - w smaku przypominają delikatny pieprz i musztardę.
W medycynie ludowej były używane jako środek na pasożyty. Japończycy wierzą, że spożywanie 1 łyżeczki dziennie chroni ich wątrobę przed chorobami. Mieszanka nasion z sokiem z limetki polecana jest przy marskości wątroby. Sok wyciśnięty z nasion stosowany był na otarcia skory i rany.

6 komentarzy:

  1. ja papai nie jadłam jeszcze nigdy, no chyba że tego nie wiem haha :D z przyjemnością kupię ten owoc, gdy nadarzy się okazja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale ciekawostki o tych nasionach, dobrze wiedzieć! Mam ślinotok na widok tej sałatki, wygląda meeega apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bez owijania w bawełnę... wygląda naprawdę niesamowicie!

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...