09.03.2015

PIZZA NA CIEŚCIE GRYCZANO-KALAFIOROWYM

Chcąc się zdrowo odżywiać, nie musimy rezygnować z naszych ulubionych fast-foodów, wystarczy jedynie nieco je zmodyfikować :)
Jakiś czas temu wrzucałam przepis na pizze z owocami (klik), której spód zrobiłam z komosy ryżowej. Dziś bardziej swojsko, bo ciasto składa się z maki i kawałków kalafiora.


Składniki:
(na 1 pizzę wielkości jw.)
♥ 1/2 szklanki mąki gryczanej
♥ szklanka różyczek kalafiora
♥ 2 łyżki siemienia lnianego
♥ rozmaryn, sól, pieprz

Wykonanie:
Kalafiora rozdrabniamy w blenderze lub drobniutko siekamy.
Mieszamy go z mąką i przyprawami.
Siemię zalewamy paroma łyżkami wrzątku i odstawiamy na kilka minut (najlepiej wcześniej je zmielić w młynku). "Kleik" który powstał dolewamy do mąki i ugniatamy ciasto. Jeśli jest potrzeba dodajemy kilka łyżek wody.
Formujemy spód pizzy i wstawiamy ją do piekarnika nagrzanego do 220c na 10-15min - pieczemy do momentu, gdy pizza się wyraźnie zarumieni. Jeśli chcemy zapiekać pizze razem z warzywami to najpierw pieczemy ją parę minut samą, a później nakładamy składniki.
Ja upiekłam sam placek, a później posmarowałam sosem pomidorowo-czosnkowym, dodałam groszek, awokado, pomidory i szczypiorek.
Sam placek jest suchy, więc koniecznie używamy sosów :)

7 komentarzy:

  1. Akurat w kwestii pizzy jestem tradycjonalistką- ciasto ma być glutenowe, a pizza powinna być trochę tłusta- ale nie za sprawą wegańskiego sera ofkors ;) Tak czy siak, nie pogardziłabym takim gryczanym plackiem :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo oryginalny i co najważniejsze zdrowy pomysł! Pewnie prawdziwej pizzy nie odpuszczę od czas do czasu, ale Twoją również bym nie pogardził :D

    OdpowiedzUsuń
  3. chyba się zakocham w takiej pizzy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Heh, nie nazwałbym tego pizzą :-). Ale wygląda nieźle.

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...