07.04.2015

CZEKOLADA Z MASŁEM ORZECHOWYM

Jeden ze znanych producentów słodyczy wypuścił jakiś czas temu wegańską czekoladę z masłem orzechowym na rynek. Był to wielki hit wśród internetowej wege-społeczności.
Mnie również jej smak bardzo przypadł do gustu, dlatego spróbowałam zrobić coś podobnego sama, tyle że w postaci czekoladek.



Składniki:
Masa czekoladowa:
♥ 1/4 szklanki kakao
♥ 1/4 szklanki syropu z agawy (lub miodu itp.)
♥ 1/4 szklanki masła kakaowego lub oleju kokosowego - ja użyłam tego pierwszego.
Masa orzechowa:
♥ 1/4 szklanki masła orzechowego
♥ 1/4 szklanki syropu lub miodu
♥ 1/4 szklanki masła kakaowego lub oleju kokosowego

Wykonanie:
Rozpuszczamy wybrany przez nas tłuszcz, aby uzyskał płynną konsystencję.
Dokładnie mieszamy ze sobą składniki masy czekoladowej, a w oddzielnym naczyniu orzechowej.
Bierzemy silikonowe foremki do kostek lodu i napełniamy je w połowie masą z kakao, w połowie orzechową.
Czekoladki wstawiamy na godzinę do zamrażalki.

11 komentarzy:

  1. Świetny pomysł! Myślę, że nawet lepsze niż oryginał :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy by nie nie przyszło do głowy, że weganie nie jedzą czekolady. Nie skojarzyłam jej nigdy z mlekiem, nie wiem jakim cudem O.o Fantastycznie że jest jakaś alternatywa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zawsze najbardziej smakowała mi czekolada gorzka, taka o 75-85% zawartości kakao, więc za słodkimi-mlecznymi nie tęsknię :)

      Usuń
  3. sto razy lepsze od kupnej czekolady <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają ślicznie takie czekoladki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. też mam taką pingwinkową foremką :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, świetnie to wykombinowałaś! Podziwiam ludzi, którzy takie cuda potrafią wymyślić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj była duża inspiracja istniejącą już czekoladą, więc nie do końca mój własny pomysł ;)

      Usuń
  7. Ale kusisz takimi pingwinkami! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie to wygląda :)
    Pozdrawiam:
    Fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...