27.04.2015

Leśna kuchnia CZOSNACZEK ( pesto, salatka ziemniaczana)


Czosnaczek należy do rodziny kapustowatych. Charakteryzuje się dość pikantnym smakiem (zawiera olejek gorczyczny), a jego liście po roztarciu między palcami wydzielają charakterystyczny czosnkowy aromat. Bez problemu znajdziemy go w jasnych lasach lub na ich obrzeżach, a także wzdłuż wiejskich dróg i płotów.
Najsmaczniejszy jest surowy.
Można stosować go także leczniczo - świeże, roztarte liście sprawdzają się jako okłady przy skaleczeniach i ukąszeniach.

Moje propozycje na przyrządzenie tej roślinki:

1. PESTO Z OLIWKAMI
 


Składniki:
♥ 1,5 szklanki czosnaczku
♥ 0,5 szklanki słonecznika
♥ 0,5 szklanki oliwek
♥ 0,5 szklanki natki pietruszki
♥ 1 łyżka oliwy

Wykonanie:
Wszystkie składniki wrzuciłam do blendera i zmiksowałam na gładką pastę.

2. SAŁATKA ZIEMNIACZANA


Składniki:
♥ 4 ziemniaki
♥ 0,5-1 szklanka liści czosnaczku
♥ cebula
♥ łyżka octu winnego
♥ sól, pieprz

Wykonanie:
Ziemniaki kroimy w kostkę i gotujemy.
Cebulę siekamy, smażymy aż lekko się zarumieni.
Czosnaczek siekamy.
Mieszamy ze sobą wszystkie składniki, przyprawiamy.

5 komentarzy:

  1. Koniecznie musimy spróbować. Idziemy na poszukiwania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm, czosnaczek. Albo nigdy go nie widziałam, albo nie mogę sobie po prostu skojarzyć. A ciekawa roślinka, będę mieć ją na uwadze, może znajdę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmmm, pesto z oliwkami! Uwielbiam. Miałam kompletnie inną koncepcję na obiad, ale jak już je znalazłam na blogi i się napatrzyłam, to chyba jednak się skuszę dzisiaj :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O a ja mam tego dużo w ogródku to chętnie zjem skoro takie dobre. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zjadłabym takie pesto :)
    Pozdrawiam :)
    fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...