11.04.2015

Leśna kuchnia FORSYCJA i FIOŁKI (syrop z forsycji, słodkie fiołki)

W mojej okolicy jest teraz najlepszy moment na zbieranie kwiatów forsycji oraz fiołków. Zajęcie to może się wydawać niektórym pracochłonne, ale ja uważam, że to sama przyjemność :)

FORSYCJA
Forsycja jest jednym z najwcześniej kwitnących krzewów. Żółte kwiaty pięknie zdobią ogród, ale na naszych talerzach stają się jeszcze cenniejsze, dostarczając nam witaminę C oraz rutynę.

Niektórzy twierdzą, że forsycja jest niesmaczna. Ona jest po prostu gorzka i jedzona prosto z krzaka rzeczywiście nie jest niczym wyjątkowym (choć ja jadam ją i w ten sposób). Zwłaszcza dno kwiatowe ma mocny smak, więc można zjadać wyłącznie płatki.

SYROP Z FORSYCJI



Składniki:
♥ 1,5 szklanki kwiatów forsycji
♥ szklanka cukru
♥ szklanka wody

Wykonanie:
W rondelku doprowadzamy wodę z cukrem do wrzenia. Zmniejszamy ogień i gotujemy aż cukier się rozpuści. Zdejmujemy z ognia.
Wrzucamy kwiatki, mieszamy i odstawiamy na noc.
Rano przecedzamy płyn, zlewając gotowy syrop do słoika.

SURÓWKA

Kwiatki są świetnym urozmaiceniem surówek, sałatek i naleśników :)

FIOŁKI
Jadalna jest cała roślina, ale to kwiaty charakteryzują się bajkowym aromatem :) (zwłaszcza jeśli trafimy na fiołki wonne)

FIOŁKI UCIERANE Z CUKREM


Składniki:
♥ 50g kwiatków fiołków*
♥ 100g cukru
♥ 1,5 łyżki soku z cytryny
 *najlepiej jest używać samych płatków, a dna kwiatowe odrzucać (są pikantne), jednak mnie brakowało do tego cierpliwości.

Wykonanie:
Kwiatki wraz z cukrem wrzucamy do miseczki i ucieramy. Roślinki stopniowo zaczną się rozpadać, a cukier będzie się nimi zabarwiać.
Gdy uzyskamy już jednolitą konsystencję, dodajemy sok z cytryny, mieszamy.


10 komentarzy:

  1. Bardzo żałuję,że nie mam dostępu do forsycji! Cudowny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Forsycję często można znaleźć przy ogródkach działkowych, albo pozostałościach po dawnych ogrodach :)

      Usuń
  2. Co za pomysły! Aż mi szkoda, że nie mam teraz dostępu ani do forsycji, ani do fiołków...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz się wybrać na wycieczkę pod miasto :) ja obydwie rośliny niespodziewanie znalazłam w trakcie wycieczki rowerowej

      Usuń
  3. Dzięki za przepis na syrop. :)
    Akurat mam pod dostatkiem płatków.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. to może być genialne. Dziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Syropu z forsycji nigdy nie robiłam, dziękuję za przepis :) Będę dziś grabić i plądrować w drodze do sklepu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fiołek wygląda super. Chętnie wypilabym.z nim herbatę :)
    Pozdrawiam:
    Fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za przepis na syrop , muszę spróbować . Ja pokusiłam się o utarcie kwiatków ( samych płatków) forsycji z brązowym cukrem i o dziwo efekt jest ciekawy - nie czuć goryczy ( o której tyle czytałam ) , zapach kwiatowy , kolorek brązowo żółty . Jutro wyruszam po kwiatki na strop . Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja mam pytanie odnośnie syropu z forsycji jak długo i w jakich warunkach można go przechowywać?

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...