15.04.2015

"NOWOCZESNE ZASADY ODŻYWIANIA. PRZEPISY MISTRZOW" recenzja

Otrzymałam niedawno książkę "Nowoczesne zasady odżywiania. Przepisy mistrzów" autorstwa Leanne Campbell. Od dwóch tygodni testuję zawarte w niej przepisy, więc mam już wyrobioną opinię i mogę podzielić się swoimi odczuciami.



Przepisy zawarte w książce są zgodne z regułami przedstawionymi w "Nowoczesnych zasadach odżywiania" - bestsellerowej książce, która zachęciła wielu ludzi do przejścia na dietę roślinną. Nie znajdziemy w nich przetworzonych tłuszczów (zero smażonych potraw), a ilość cukru jest ograniczona do minimum. Lektura ma nam pomóc w osiągnięciu pełni zdrowia.

PRZEPISY
Receptury zawarte w książce mają różnych autorów. Są nimi szefowie kuchni, trenerzy zdrowia, blogerzy i autorzy książek kulinarnych. Uważam to za korzystne rozwiązanie, ponieważ  możemy zapoznać się z różnymi stylami gotowania. To co je łączy, to użycie nisko przetworzonych produktów.
Przepisy są jasno opisane i łatwe w przygotowaniu. Osoby, które stawiają swoje pierwsze kroki w kuchni, spokojnie dadzą sobie z nimi radę.
Składniki potraw są dostępne w naszych marketach. Większość produktów wykorzystanych przez autorów, gości w mojej kuchni na co dzień.


ZDJĘCIA
W pierwszej chwili myślałam, że książka jest pozbawiona zdjęć, jednak okazało się, że niemal wszystkie przepisy są nimi opatrzone - fotografie znajdują się w wydzielonej środkowej części. Spodobało mi się, że mają swojski charakter i ukazują prawdziwe jedzenie, a nie mocno podkolorowane  wytwory Photoshopu ;). Wolałabym jednak gdyby były umieszczone tuż przy przepisie, nie trzeba by było wówczas "skakać" po książce.


PRZEPISY W PRAKTYCE
Na zdjęciu poniżej możecie zobaczyć kilka potraw z książki w moim wykonaniu.
Są to: pieczone banany, marchewki zapiekane z kminem, "owsianka" z mąki kukurydzianej, sałatka z jarmużu oraz zupa marchewkowa.



Każde z dań zjadłam ze smakiem. Potrawy przygotowywałam zgodnie z treścią książki, ale od siebie dodawałam czasem olej, ponieważ posiłki okraszone tłuszczem bardziej odpowiadają moim preferencjom i upodobaniom smakowym.

Podsumowując, książka wywarła na mnie pozytywne wrażenie. Polecam ją nie tylko weganom, ale przede wszystkim  tym, którzy chcą się zdrowo odżywiać lub myślą o eliminacji mięsa ze swojego menu. Z pewnością osoby pragnące zgubić kilka zbędnych kilogramów, mogą w oparciu o "Przepisy mistrzów" opracować swój jadłospis.

Książka na stronie wydawcy -klik                                                                                              
                           

8 komentarzy:

  1. nie wiedziałam, że nowoczesne zasady odżywiania mają tai dodatek kucharski.muszę się bliżej zapoznać

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie potrzebuję tej książki ;)
    https://poradnikzywieniowy.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja posiadam jeszcze dodatek "Nowoczesne Zasady Odżywiania W Praktyce" :) Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  4. właśnie mam zamiar ją zdobyć i przeczytać, po maturze, dzięki za recenzję ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Im więcej takich książek tym lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow! Bardzo popieram takie inicjatywy! I uważam, że może ci się spodobać również ta opcja, jeśli oczywiście masz ochotę na eksperymenty jedzeniowe :) polecam nie lada gratkę dla amatorów gastronomii (w tym oczywiście wegetariańskiej). W przyszłym tygodniu rusza festiwal Apetyt na miasto. Jest to pierwszy ogólnopolski festiwal restauracyjny, być może obiło Ci się o uszy . Od przyszłego poniedziałku aż do 26 kwietnia jedne z najlepszych restauracji w Warszawie, Poznaniu, Trójmieście, Krakowie i Wrocławiu będą oferowały trzydaniowe menu za cenę festiwalowego vouchera (kosztuje on 39 zł, przy czym oferuje również dodatkowe zniżki), specjalnie przygotowane na tę okazję. Jeśli wydaje Ci się to fajna opcja, polecam kupić bilety na stronie www.apetytnamiasto.pl, osobiście nie mogę się już doczekać!!!

    Pozdrawiam,
    Michał!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie do kuchni zwykle daleko, ale chętnie bym takie rzeczy zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też nie lubię skakać :)
    Pozdrawiam:
    Fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...