22.05.2015

PASTA ZE SZPARAGÓW I AWOKADO na kanapki, do makaronu

Mamy sezon na szparagi :) Warto rozejrzeć się po straganach i marketach, bo trwa on bardzo krótko.
Są to jedne z najzdrowszych warzyw, jednak po zerwaniu szybko tracą fitoskładniki (i smak), dlatego najlepiej zjeść je zaraz po zakupie.
Znalazłam informację, że najlepiej jest gotować szparagi na parze, ponieważ zwiększa to aktywność zawartych w nich przeciwutleniaczy aż o 30%.
Jednak dziś zdecydowałam się na zjedzenie ich na surowo.




Składniki:
♥  5 łodyg zielonych szparagów
♥ awokado
♥ duży ząbek czosnku
♥ 3-4 łyżki soku z cytryny
♥ sól i pierz

Wykonanie:
Szparagi i awokado zmiksowałam w blenderze.
Dodałam zmiażdżony ząbek czosnku, sok z cytryny oraz przyprawy.
Wymieszałam i gotowe.

Pasta najbardziej smakuje mi z makaronem, ale nadaje się też do pieczywa , surówek lub jako dip.

7 komentarzy:

  1. Nie myślałam, że szparagi można jeść na surowo, fajny pomysł na pastę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dość tłusto, ale to na szczęście tłuszcze ze zdrowego źródła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja lubię tłuste jedzenie ;) często w jednej potrawie ląduje u mnie awokado, porządny chlust oleju i ziarna/pestki/orzechy. ale oczywiście każdy przepis można modyfikować wobec swoich potrzeb :)

      Usuń
  3. zaskoczyłaś mnie tym jedzeniem szparagów na surowo, chyba spróbuje bo jest to naprawdę ciekawe, podoba mi się Twój blog więc dodałam go do mojej listy blogów wegetariańskich. listę można znaleźć tutaj http://wega-kuchnia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...