29.05.2015

PŁATKI RÓŻY UCIERANE Z CUKREM prosta konfitura

Jakiś czas temu publikowałam przepis na fiołki ucierane z cukrem ( klik ). Poniższy przepis będzie taki sam, z tą różnicą, że zamiast fiołków pojawi się róża.

Róże, których użyjemy muszą intensywnie pachnieć :) Najlepsza jest róża stulistna lub róża pomarszczona. Ja użyłam tej drugiej, ponieważ taka występuje w mojej okolicy.




Składniki:
♥ 200g płatków róży
♥ 400g cukru
♥ 2-3 łyżki soku z cytryny
♥ opcjonalnie odrobina przypraw np kardamon lub cynamon (ja ich nie dodaję)

Wykonanie:
Potrzebny nam będzie duży moździerz lub makutra. Wrzucamy do niej płatki oraz cukier i zaczynamy ucierać. W trakcie dodajemy sok z cytryny (dla zachowania koloru).
Ucieramy 10-15 minut, tak aby zniknęły grudki cukru.
Konfitura gotowa :) Ma boski słodki zapach.

Przeglądając cudze przepisy spotkałam się z różnymi technikami przygotowania. Niektórzy obrywają białą podstawę płatków, aby pozbyć się goryczki, inni przed ucieraniem wrzucają róże na minutę na wrzątek. Sama nigdy nie stosowałam takich zabiegów.


róża pomarszczona (rosa rugosa)
Płatki róży posiadają właściwości przeciwzapalne, antyseptyczne i ściągające. Jednak działanie to jest bardzo słabe i konfiturę należy traktować głównie jako smakołyk, a nie lekarstwo.

2 komentarze:

  1. Uwielbiam konfitury z róży w ciastkach :-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze chciałam zrobić. Bardzo fajny blog i przepisy (;

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...