27.06.2015

CHŁODNIK (bez gotowania)

Bardzo rzadko robię chłodnik i traktuję go jako koktajl do wypicia między posiłkami. Na miano zupy jest dla mnie zbyt lekki, ponieważ preferuję zupy sycące i rozgrzewające.
Ostatnio przeglądalam w kiosku różne gazetki, do których ludzie przysyłają własne przepisy i moją uwagę przykuł chłodnik z dodatkiem awokado. Ponieważ je uwielbiam, to po powrocie do domu przygotowałam  zweganizowaną wersję zupy, bazując na przepisie na tradycyjny chłodnik litewski.


Składniki:
♥ 250g botwiny (liście i korzeń)
♥ awokado
♥ ogórek
♥ pęczek szczypiorku
♥ 1/2 pęczka koperku
♥ 5 rzodkiewek
♥ sok z 1/2 cytryny
♥ 500ml jogurtu
♥ 250-500ml chłodnego bulionu (ilość zależy od konsystencji jaką chcemy uzyskać)
♥ sól i pieprz

Wykonanie:
Do blendera wrzuciłam posiekaną botwinę i połowę awokado. Zalałam jogurtem sojowym, bulionem, wkropiłam sok z cytryny i doprawiłam. Zmiksowałam.
Rzodkiewkę, ogórka i połowę awokado pokroiłam w małą kostką. Szczypiorek wraz z koperkiem drobno posiekałam. Wrzuciłam warzywa do chłodnika i wymieszałam.

6 komentarzy:

  1. Wygląda obłędnie smakowicie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepadam za chłodnikiem. Muszę koniecznie wypróbować wersję z avocado! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały chłodnik! Bardzo mi się u Ciebie podoba Kasiu (tzn. przepisy i składniki). :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...