12.06.2015

CIASTO Z TRUSKAWKAMI I MAKIEM


Wbrew pozorom w tym cieście nie ma kakao ani czekolady. Ciemny kolor to zasługa maku oraz mąki pełnoziarnistej.


Składniki:
♥ 2 szklanki mąki
♥ 1/2 szklanki cukru
♥ 1/4 szklanki oleju
♥ 1/4 szklanki jogurtu (sojowego)
♥ 1/4 szklanki maku
♥ 1 1/2 szklanki truskawek + kilka truskawek na wierzch ciasta
♥ łyżeczka synamonu
♥ łyżeczka sody
♥ łyżeczka octu jabłkowego
♥ 4 łyżki siemienia lnianego

Wykonanie:
Mak zmieliłam w młynku.
Siemię również zmieliłam i zalałam kilkoma łyżkami wrzątku, odstawiłam na bok.
Truskawki ugniotłam tłuczkiem.
Do naczynia wsypałam mąkę, cukier, cynamon oraz sodę. Wymieszałam.
Dodałam jogurt, olej, papkę z truskawek, mak oraz siemię lniane. Dokładnie wymieszałam.
Przelałam ciasto do formy, na wierzchu ułożyłam połówki truskawek.
Piekłam ok 45minut w temp. 180c

przepis bierze udział w akcji:
Milion Smaków Truskawek - druga edycja







6 komentarzy:

  1. Mam ogromną słabość do wypieków z truskawkami w roli głównej. Z pewnością skuszę się także na Twoje ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Truskawki kocham, ale maku nie cierpię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja bardzo lubię mak i byłam zawiedziona, bo w tym cieście prawie go nie czuć ... oczywiście można go całkiem pominąć lub zastąpić innymi ziarnami :)

      Usuń
  3. Przepis super ;) Mak bardzo lubię, ale w połączeniu z truskawkami jeszcze go nie jadłam... Wygląda bardzo smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...