25.06.2015

DESER Z BIAŁEGO RYŻU I CZERWONEJ FASOLI

Inspiracją do tej potrawy były azjatyckie desery, które często bazują na ryżu lub paście z fasoli.
Danie jest sycące i słodkie - może stanowić świetną alternatywę dla słodkości z cukierni, po których apetyt przeważnie jedynie wzrasta.



Składniki:
(na dwie porcje)
♥ 200g ryżu
♥ 250g ugotowanej czerwonej fasoli
♥ 3/4 szklanki suszonych daktyli + kilka do dekoracji
♥ łyżka migdałów
♥ łyżka sezamu
♥ 2 łyżki dżemu (u mnie domowy truskawkowo-bzowy*)
♥ łyżka oleju sezamowego
♥ łyżeczka cukru

Wykonanie:
Daktyle moczymy przez kilka minut w w gorącej wodzie, aby zrobiły się miękkie.
Fasolę ugniatamy tłuczkiem, dodajemy do niej daktyle i kontynuujemy ugniatanie aby uzyskać jednolitą masę.
Z otrzymanej pasty formujemy spód naszego deseru.
Gotujemy ryż (wcześniej wysypany z foliowej torebki) w niedużej ilości wody, tak aby na koniec jej większość odparować - wówczas ryż uzyska klejącą, zwartą konsystencję. Dodajemy do niego łyżkę oleju oraz łyżeczkę cukru.
Przekładamy ryż na spód z fasoli i formujemy jego kształt.
Na wierzch kładziemy dżem, migdały oraz sezam.

*przepis na dżem z truskawek i kwiatów bzu wrzucałam na swojego fanpage'a - klik


deser bierze udział w akcji:

Gotuj w zdrowym stylu

7 komentarzy:

  1. Widzę zmiany na blogu, ładnie tu :) a deser przepyszny musi byc, jadalnym nawet na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jadalnym, a zjadłabym, sorry ;)

      Usuń
    2. ja go własnie zjadłam jako śniadani :) z miską owoców.

      Usuń
  2. świetny deser, bardzo lubię ryż na słodko, bo kojarzy mi się z dzieciństwem!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uu, jakoś nie przekonuje mnie taki deser, niestety :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...