10.06.2015

KAPUSTA Z ZIEMNIAKAMI w etiopskim stylu

Młodą kapustę zawsze przyrządzałam w podobny sposób: z dodatkiem marchewki, cebuli, koncentratu pomidorowego, koperku i soku z cytryny. Jednak postanowiłam coś zmienić i wyszukałam przepis na etiopską wersję tej potrawy. Pomysł pochodzi ze strony veganricha.com.


Składniki:
♥ 1 młoda kapusta
♥ 4 ziemniaki
♥ duża marchewka
♥ duża cebula
♥ 4 ząbki czosnku
♥ 2 łyżki oleju
przyprawy:
♥ 2 łyżeczki imbiru
♥ 1/2 łyżeczki kurkumy
♥ 1/2 łyżeczki kuminu
♥ 1/2 łyżeczki kopru
♥ 1/2 łyżeczki kardamonu
♥ 1/2 łyżeczki cynamonu
♥ 1 łyżeczka soli
♥ 1/4 łyżeczki goździków
♥ 1/4 łyżeczki pieprzu

jak widać, to w przyprawach tkwi smak tego dania :)

Wykonanie:

Na rozgrzany olej wrzucamy posiekaną cebulę, czosnek i imbir. Smażymy 5 minut.
Dodajemy kumin (utarty wcześniej w moździerzu), kurkumę, koper, kardamon, cynamon, goździki oraz pieprz. Smażymy jeszcze przez 2 minuty.
Dorzucamy pokrojone ziemniaki, marchewkę, kapustę. Solimy.
Potrawę dusimy ok 20minut - do momentu aą zmiękną ziemniaki.

3 komentarze:


  1. Nie wiem czy tak można kilka pytań w jednym i czy odpowiesz.
    *Co sądzisz o diecie Mcdougalla? (starch solution)
    *Czy to prawda, że tłuszcz który zjadamy to tłuszcz który nosimy? [co się dzieje z tłuszczami które spożywamy]
    *Dlaczego rotacja białka 20%, tłuszcz 20% i węglowodany 60% jest złym pomysłem?
    *Czy mięso i produkty odzwierzęce są niekorzystne dla naszego zdrowia czy w weganizmie chodzi tylko o aspekty etyczne?
    *Jaka dieta będzie najlepsza dla naszego organizmu przy ograniczonym budżecie, chęci zrzucenia paru kg i aktywności fizycznej?

    Mam ogromną nadzieję, że uda Ci się znaleźć czas na odpisanie.

    Pozdrawiam, Natalia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalio, zacznę od tego, że nie jestem lekarzem ani dietetykiem i moja wiedza na temat żywienia pochodzi głównie z książek oraz publikacji medycznych, które czytam. no i z obserwacji własnego samopoczucia.
      Zacznę od pytania nr 4. Uważam, że mięso (zwłaszcza rybie) może być korzystne dla zdrowia o ile pochodzi z dobrych źródeł i jest wysokiej jakości. Większość ludzi zaopatruje się jednak w mięso w marketach, więc jestem zdania, że więcej z tego szkód niż korzyści i jeśli ma się jeść mięso byle jakie, to lepiej całkiem z niego zrezygnować.
      Z drugiej strony jeśli ktoś je mięso w umiarkowanej ilości, a do tego odżywia się bardzo zdrowo, to wyjdzie na tym lepiej niż weganin opierający swoją dietę na frytkach. czipsach i słodkich bułeczkach ;).
      pytanie 5 - ja byłam na diecie wegetariańskiej, witariańskiej i wegańskiej i najtaniej wychodzi u mnie weganizm. Kupuję głównie kaszę, warzywa i owoce sezonowe, ziarna, rośliny strączkowe (soczewica, ciecierzyca, groch itd). To wszystko są produkty tanie. Rzeczy takie jak tofu czy parówki sojowe goszczą u mnie niezwykle rzadko. Dodam, że jestem osobą aktywną fizycznie, na co dzień uprawiam różne sporty. utrzymuję stałą wagę - na weganizmie ani nie schudłam ani nie przytyłam. Nie liczę kalorii i jem tyle ile chcę.
      60/20/20 mnie wydaje się całkiem ok... co do samego tłuszczu, to ja jem sporo awokado, dużo ziaren i orzechów, lubię skrapiać surówki olejem (wybieram te zimnotłoczone). Unikam natomiast smażenia, nie jem też margaryny. Z tego co wiem u kobiety poziom tkanki tłuszczowej nie powinien spadać poniżej 19%, bo może to skutkować poważnymi problemami hormonalnymi. na tym blogu jest sporo informacji nt tłuszczu w diecie http://www.tlustezycie.pl/2014/01/jedz-ten-cholerny-tuszcz.html :)
      Niestety dieta McDougalla jest mi nieznana.

      Usuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...