17.06.2015

RISOTTO Z WARZYWAMI I JABŁKIEM



Składniki:
(na jedną porcję)
♥ 100 ryżu - użyłam ryżu na risotto ale może być dowolny
♥ pół cukini
♥ marchewka
♥ jabłko
♥ mała cebula
♥ 2 łyżki soku z cytryny
♥ łyżka oliwy
♥ pół łyżki sosu sojowego
♥ ok. 750ml bulionu warzywnego
♥ koperek
♥ sól, pieprz

Wykonanie:
Cebulę kroimy w kostkę i smażymy na oleju 2 minuty.
Dodajemy posiekaną w plastry cukinię oraz startą marchewkę. Smażymy kolejne 2 minuty.
Dorzucamy ryż. Smażymy do momentu aż stanie się szklisty.
Wlewamy szklankę bulionu. Gotujemy mieszając od czasu do czasu. Czekamy aż płyn się wchłonie. Wówczas dodajemy kolejną szklankę - czynność tą powtarzamy do momentu aż ryż będzie miękki.
Po wlaniu drugiej szklanki dodajemy posiekane jabłka.
Pod koniec gotowania doprawiamy sola i pieprzem, sosem sojowym, sokiem z cytryny oraz koperkiem

9 komentarzy:

  1. Mmm ciekawy dodatek to jabłko :> Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z jabłkiem może smakować ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. już wieki nie jadłam risotto, bardzo kusi mnie Twoja pyszna i zdrowa warzywna wersja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja podobnie. wróciłam do tego dania po dłuuugiej przerwie
      i myślę, że będę przygotowywać je częściej - daje duże pole do popisu :)

      Usuń
  4. Wygląda przesmacznie! Cudna inspiracja na obiad w lecie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bym jednak nie zamieniał ryżu w risotto i użył np. arborio (jest w biedronce obecnie. Jedzenie wygląda zdrowo i przepysznie.
    Świetnie się czyta Pani bloga. zapraszam do dodania bloga do naszej listy blogów o zdrowiu: http://genomio.pl/blogi-o-zdrowiu/. Czytelnicy szukający blogów fit będą łatwiej mogli trafić na Pani blog.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się odnośnie ryżu i tutaj tez użyłam arborio :) ale nie chciałam nikogo zniechęcać ;) zdarzało mi się robić risotto na zwykłym ryżu i też mi smakowało.

      Usuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...