06.06.2015

ROBINIA AKACJOWA - zupa, twarożek

Akacja najbardziej smakuje mi na słodko, zwłaszcza w placuszkach, na które przepis wrzucałam ostatnio.
Ze względu na swój groszkowy posmak można ją komponować także z warzywami i dodawać do dań obiadowych.

TOFU Z KWIATAMI AKACJI

Składniki:
♥ 1,5 szklanki kwiatów akacji
♥ kostka 180g tofu
♥ 3 rzodkiewki
♥ łyżka oleju
♥ sól, pieprz
♥ parę łyżek jogurtu sojowego lub wody

Wykonanie:
Tofu rozgniatamy widelcem.
Dodajemy posiekaną rzodkiewkę oraz kwiaty akacji.
Wlewamy olej i przyprawiamy.
Mieszamy. Dodajemy jogurt/wodę dla uzyskania pożądanej konsystencji

ZUPA Z KWIATAMI AKACJI

Składniki:
♥ 300g kwiatów akacji
♥ 2 szklanki bulionu
♥ cebula
♥ sól, pieprz
♥ śmietana/jogurt sojowy
♥ łyżka oleju

Wykonanie:
Szatkujemy cebule i podsmażamy na oleju.
Doprowadzamy bulion do wrzenia. Wrzucamy do niego cebulę oraz akację. Przyprawiamy.
Gotujemy kilka minut aż kwiaty całkiem zmiękną.
Zupę miksujemy blenderem.
Podajemy ze śmietaną.

7 komentarzy:

  1. nigdy nie jadłam akacji!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również, w ogóle 1 raz widzę takie coś w jadłospisie :-p.

      Usuń
    2. niestety często nie doceniamy roślin, które są dookoła nas i są na wyciągnięcie ręki. wolimy warzywa z supermarkety ;) Według mnie warto to zmieniać, bo łąki i lasy pełne są pyszności :)

      Usuń
  2. Świetne pomysły akacjowe! Mam na działce sporo akacji, a jadłam dotąd tylko taką w naleśnikowym cieście. Muszę koniecznie spróbować. Zwłaszcza lemoniada mnie kusi...

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam kwiatów akacji.

    OdpowiedzUsuń
  4. Twarożek wygląda wprost obłędnie! Co za intrygujący pomysł dodać do niego kwiaty akacji :) Super!

    OdpowiedzUsuń
  5. kwiaty akacji, skąd ty masz takie cuda? :D

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...