16.07.2015

GOFRY Z KASZY JAGLANEJ

Gofry najczęściej kojarzą się z wakacyjną bombą kaloryczną - bogato posypane cukrem pudrem z kawałkami czekolady lub oblane bitą śmietaną i sosem toffi. Czasami można sobie oczywiście pozwolić na takie danie, ale na co dzień polecam zdrowszą wersję.


Składniki:
♥ szklanka kaszy jaglanej
♥ szklanka płatków jaglanych
♥ 1/2 szklanki migdałów
♥ 3 łyżki mąki kukurydzianej
♥ 3 szklanki wody

Wykonanie:
Kaszę jaglaną wrzuciłam do blendera i miksowałam dopóki nie zrobiła się z niej mąka.
(można to zrobić również w młynku do mielenia maku)
Dodałam pozostałe składniki i jeszcze przez chwilę miksowałam, aby uzyskać jednolitą konsystencję.
Gotową masę przelewałam do gofrownicy i "smażyłam" wafle.

Na wierzchu znalazły się porzeczki, domowy dżem z aronii oraz sosny, tahini, słonecznik i migdały.



przepis bierze udział w akcji:

Gotuj w zdrowym stylu

9 komentarzy:

  1. A ile z tego wychodzi takich standardowych gofrów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te gofry robiłam 2 tygodnie temu i niestety nie pamiętam ile ich dokładnie wyszło... ale wszystkie zjadłam sama, jako sycące śniadanie przed wyprawą rowerową ;)

      Usuń
  2. mi już od dawna nie kojarzą się z taką bombą, uwielbiam je piec i przyrządzać z różnymi zdrowymi dodatkami :) nie ma to jak gofry! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne gofry i świetny przepis. Chyba będę musiała sobie taką maszynę sprawić, bo bardzo mnie zachęciłaś! Pozdrawiam!
      http://aki-daisy.blogspot.com/

      Usuń
    2. ja dość rzadko robię gofry, częściej wybieram naleśniki. pewnie przez to, że gofrownica stoi schowana w szafce, a patelnia na wierzchu

      Usuń
  3. Szkoda, że nie mam gofrownicy :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej, Twój blog został przeze mnie nominowany do Liebster Blog Award. Jeśli chcesz dołączyć do zabawy zapraszam na mojego bloga apetytnapieczenie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne wegańskie gofry!, na pewno wypróbuję w najbliższych dniach :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...