23.07.2015

KASZA PĘCZAK Z WIŚNIAMI

Latem na stołach królować powinny nasze sezonowe polskie owoce. Ja dodaję je gdzie tylko się da, a często cały mój posiłek to po prostu duża miska (albo dwie ;) ) naładowana owocami.
Tym razem przedstawiam pomysł na dorzucenie wiśni do dania na bazie kaszy.


Składniki:
♥ 100g kaszy pęczak
♥ 1 szklanka wiśni
♥ garść zieleniny (u mnie sałata)
♥ 3 łyżki pestek dyni
♥ kawałek cebuli
♥ szczypta soli
sos:
♥ 1/2 szklanki wiśni
♥ łyżka oleju (u mnie z pestek dyni)
♥ łyżka słodzidła (u mnie ksylitol. może być też syrop/miód/itp)

Wykonanie:Z wiśni usuwamy pestki.
Kaszę gotujemy.
Liście salaty rwiemy na mniejsze kawałki, cebulę drobno kroimy.
Mieszamy kaszę z warzywami oraz wiśniami, solimy.
Składniki sosu wrzucamy do blendera i miksujemy. Polewamy nim nasza potrawę i posypujemy ją pestkami dyni.

3 komentarze:

  1. Hej Kasiu! Nigdy nie jadłam tak specyficznego połączenia z pęczakiem, ale brzmi dobrze i wygląda jeszcze lepiej :) Chyba w weekend pobawię się w kuchareczkę! :) Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh, boski pęczak. Dawno go nie jadłam, ale teraz zrobię na pewno!

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...