18.07.2015

KOTLETY Z MAKARONU

Staram się unikać smażenia, ale czasem mam ochotę na typowo polski zestaw obiadowy : ziemniaki z koperkiem, surówką i kotletami :)
Wczoraj zjadłam właśnie taki obiad. Na pierwsze danie zupa z kalarepy (z tego przepisu - klik) a na drugie kotlety.



Składniki:
♥ 4 ziemniaki
♥ 2 filiżanki makaronu
♥ 3 łyżki kukurydzy
♥ 3 łyżki groszku
♥ 2 łyżki koncentratu pomidorowego
♥ 3 łyżki bułki tartej + kilka łyżek do panierki
♥ 2 łyżki natki pietruszki
♥ 2 łyżki posiekanej cebuli
♥  ząbek czosnku
♥ łyżeczka tymianku
♥ sól i pieprz

Wykonanie:
Ziemniaki gotujemy i ubijamy.
Makaron gotujemy. Jeżeli wybraliśmy jakiś większy rodzaj, to siekamy go na mniejsze kawałki.
Wszystkie składniki wrzucamy do miski i dokładnie mieszamy.
Masa wychodzi bardzo zwarta i lepka, więc bez problemu możemy z niej uformować kotlety.
Kotlety obtaczamy w bułce tartej i smażymy do zarumienienia.

5 komentarzy:

  1. ciekawy pomysł na przemycenie makaronu, kotleciki na pewno były pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Makaron z ziemniakami :) Nigdy bym nie wpadła, aby zrobić z tego kotlety! Świetny pomysł, koniecznie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie połączyłabym makaronu z ziemniakami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pamiętam, że gdy mając 11 lat byłam na obozie na Węgrzech, często na obiad dostawaliśmy makaron z ziemniakami. Byłam bardzo zaskoczona, ale smakowało mi :) niestety nie pamiętam już co konkretnie się w nim znajdowało, a chętnie bym odtworzyła tamten smak dzieciństwa.

      Usuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...