14.08.2015

PĘCZAK Z BURAKAMI

W sezonie letnim mamy tak duży wybór warzyw, że te najbardziej pospolite (marchew, buraki, sałata ...) poszły u mnie na jakiś czas w zapomnienie.
Ostatnio na obiady najczęściej jadam zestaw kasza + warzywa, przeważnie poprzedzony lekką zupą.
Wczoraj wybrałam pęczak, a do niego buraki.



Składniki:
(na jedną porcję)
♥ 100g kaszy pęczak
♥ duży burak
♥ duża cebula
♥ pomidor
♥ garść natki pietruszki
♥ łyżka soku z cytryny
♥ łyżeczka kuminu
♥ sól, pieprz
♥ łyżka oleju

Wykonanie:
Kaszę gotujemy.
Na patelni rozgrzewamy olej. Wrzucamy posiekaną cebulę i smażymy aż się zeszkli. Dodajemy pokrojonego pomidora, a po 3 minutach starte buraki, przyprawy i sok z cytryny. Dolewamy niewielką ilość wody i dusimy przez 10 minut.
Warzywa mieszamy z kaszą, posypujemy natką pietruszki.

9 komentarzy:

  1. bardzo lubię takie nieskomplikowane dania, najczęściej są najlepsze! :)
    zachęcam do wzięcia udziału w konkursie :) http://foodmania-przepisy.blogspot.com/2015/08/konkurs-pozegnanie-wakacji-z-owocowym.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. miałam to danie ze sobą w pracy i jedna pani zrobiła wielkie oczy, zdziwiona że że chce mi się tak zdrowo odżywiać ;)

      Usuń
    2. Serio? ALe lepiej wpieprzać smażone coś, a a potem narzekać. O ój boże jaka jestem gruba..

      Usuń
  3. Ale świetny przepis! :) Pęczak kojarzy mi się z słodkimi daniami (bo zwykle go jem z owocami) a tu taki fajny sposób podania!
    Z pewnością wypróbuję, póki buraczkowy sezon trwa ;)
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja z kolei jestem "nauczona", że kasza to element obiadu, a nie dania na słodko. bardzo rzadko robię kaszę (albo ryż) z owocami.

      Usuń
  4. Zakochałam się w tym przepisie <3

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...