17.09.2015

"BUDYŃ" Z KASZY JAGLANEJ

 Planowałam upiec ciasto z masą jaglaną, jednak w trakcie przygotowywania zmieniłam zdanie i poprzestałam na etapie gotowania - zmiksowaną kasze w formie budyniu zjadłam na podwieczorek




Składniki:
(na jedną miseczkę)
♥ 100g kaszy jaglanej
♥ banan
♥ 4 łyżki ksylitolu (ewentualnie cukru)
♥ łyżka oleju kokosowego
♥ coś do posypania na wierzch - owoce, orzechy, ziarna, czekolada itp

Wykonanie:
Kaszę jaglaną gotujemy do pełnej miękkości (można nawet rozgotować).
Przelewamy ją do blendera, dodajemy banana, cukier oraz olej.
Wlewamy 1/3 szklanki wody i miksujemy.
Przelewamy do miseczki i posypujemy wybranymi dodatkami.

13 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy. pomysłowy blog! Powodzenia i zapraszam do mnie do obserwowania i komentowania :) http://eathealthilyandkeepfit.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam ! ;) uwielbiam budyń jaglany, a w połączeniu z jeżynami w ogóle musi świetnie smakować

    OdpowiedzUsuń
  3. to jeden z moich ulubionych deserów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam kiedyś coś podobnego i mi smakowało, ale zupełnie zapomniałam o istnieniu tego deseru. Dzięki za przypomnienie! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa jestem, jak smakuje. Zrobię :) Aż dziwne, ale nigdy kaszy jaglanej nie jadłam...a taka zdrowa ponoć :)
    Tylko czy mogłabym jakoś zastąpić olej kokosowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmmm... olej kokosowy nadał całości aromatu i bardziej "budyniowatej" konsystencji. Być może podobnie zadziałałoby mleczko kokosowe.
      Raz zrobiłam ten deser bez oleju i uważam, że było mniej smaczne, ale pewnie można jakoś pokombinować, żeby i bez oleju było ok :)

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź :) zrobię z olejem kokosowym, bo i tak muszę go zakupić...planuję kurację ssania oleju :)

      Usuń
  6. Nigdy nie jadłam takiego budyniu...

    OdpowiedzUsuń
  7. Szybki i prosty przepis, takie lubię najbardziej

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie miałam jeszcze okazji spróbować takiego połączenia, ale brzmi genialnie.
    /meainsolita.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyznam się szczerze, że do tej pory nigdy nie jadłam jaglanki. Owszem, jadłam pęczak z jogurtem naturalnym i owocami. Bardzo mi smakował, jednak jaglanka nigdy nie wpadła mi do głowy. Chyba trzeba będzie nadrobić te zaległości. Twój przepis będzie do tego celu idealny. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny przepis. Niestety mało jest fajnych i prostych przepisów na kasze na słodko. Na tyle prostych aby mógł je zrobić facet po 40-stce :) Ja na pewno zrobię ten przepis, myślę, że trochę go uzupełnię zgodnie ze swoimi upodobaniami i wrzucę do siebie na stronę. Pozdrawiam. Andrzej.

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...