20.09.2015

CIASTO Z BATATÓW (proste)

Wraz z końcem lata na moim talerzu zrobiło się bardzo pomarańczowo - jem teraz dużo dyni, marchwi i batatów. Te ostatnie smakują mi zwłaszcza w wersji słodkiej. Regularnie robię mus z tego przepisu - klik, a wczoraj zdecydowałam się na ciasto. Dobrze, że upiekłam niedużą porcję, bo wszystko od razu zjadłam ;)

Składniki:
♥ duży batat ok 600g
♥ 100g mąki
♥ 4 łyżki ksylitolu (lub cukru)
♥ garść suszonych daktyli
♥ garść płatków migdałowych
♥ opcjonalnie - czekolada, orzechy, suszone owoce itp do posypania wierzchu ciasta

Wykonanie:
Bataty obieramy, kroimy w kostkę i gotujemy do miękkości.
Daktyle moczymy w gorącej wodzie ok. 10 minut.
Bataty wraz z daktylami ubijamy tłuczkiem, aby powstała jednolita masa. Dodajemy ksylitol oraz mąkę, dokładnie mieszamy.
Foremkę posypujemy płatkami migdałowymi i przekładamy do niej masę.
Ciasto pieczemy ok 25min. w temp. 180c.
Po wyjęciu z piekarnika studzimy. Inaczej masa będzie zbyt klejąca i nie da się jej pokroić.
Ciasto możemy polać czekoladą i ozdobić bakaliami.

12 komentarzy:

  1. fajna forma,a przepis będę musiała któregoś dnia wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze kupując bataty chciałam zrobić ciasto, ale jakoś zawsze wytrawne potrawy wygrywały ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie podobna sytuacja, jadłam jedynie w wersji "do obiadu". Z ciekawych propozycji na warzywne desery wypróbowałam ciasto fasolowe, więc chyba przyszedł czas na bataty.

      ps. Bardzo podoba mi się logo bloga!

      Usuń
  3. takie proste przepisy są najlepsze... zjadłabym tego misia <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Kasiu, moja imienniczko...śliczniusi ten misiek ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialnie wygląda to ciacho. A skąd foremka? Bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. foremkę mam od paru lat, a zakupiłam ją w .... hurtowni papierniczej ;)

      Usuń
  6. Ja z kolei dawno nie jadłam batatów w jakimkolwiek wydaniu, zajadam się teraz dynią, marchewką, szpinakiem, jarmużem, cukinią, papryką, ostatnimi dobrymi pomidorami...
    Muszę się po nie znowu wybrać i zrobić podobne cudo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w Almie była (jest ? ) promocja na bataty 4zł kilogram - mam teraz całą torbę, więc obiady w tym tygodniu zostaną zdominowane batatami :)

      Usuń
  7. A ja nawet nie słyszałam o batatach. A wygląda to nieziemsko smakowicie! <3

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...