25.09.2015

DŻEM Z POMIDORÓW

Na wstępie muszę zaznaczyć, że dżem wyszedł wyjątkowo słodki - dla mnie aż za bardzo, bo smak pomidorów zginął pod taka słodyczą. W przyszłości na pewno będę modyfikować ten przepis, ale postanowiłam go już opublikować.


Składniki:
♥ 1,5kg pomidorów
♥ 400g ksylitolu lub cukru
♥ pomarańcza
♥ pół cytryny
♥ pół łyżeczki cynamonu

Wykonanie:
Pomidory parzymy, obieramy i kroimy w kostkę.
Dusimy na małym ogniu ok 30minut, regularnie mieszając.
Dodajemy posiekaną pomarańczę oraz cukier i dusimy tak długo, aż masa zgęstnieje (trwa to ok 25min.)
Wkrapiamy sok z cytryny oraz przyprawiamy cynamonem. Mieszamy.
Przelewamy do słoików i odstawiamy do góry dnem do wystygnięcia.

3 komentarze:

  1. Nigdy nie robiłam takich dżemów, a słodycz lubię, więc musiałabym wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Łoj mi by pomidorowy dżem nie smakował :-P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podejrzewam, że nawet byś nie wpadł na to, że to z pomidorów ;) dlatego ja się trochę rozczarowałam, bo liczyłam na posmak tego warzywa, a wyszło klasycznie słodko-cukrowo-dżemowo jak z owoców.

      Usuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...