10.09.2015

ZUPA-KREM Z DYNI

Rozgrzewająca zupa z dyni - na pewno sprawdzi się przy jesiennej pogodzie, ale ja już teraz nie mogłam jej sobie odmówić :)
Dostałam wielką dynię prosto od rolnika, więc w najbliższych dniach na pewno poszaleję z dyniowymi przepisami.


Składniki:
♥ 2 kg dyni
♥ 3 marchewki
♥ 3 ziemniaki
♥ duża cebula
♥ kawałek imbiru - ok 2cm
♥ 1 1/4 litra lekkiego bulionu
♥ sól, pieprz, kurkuma
♥ 2 łyżki oleju

Wykonanie:
Dynię kroimy w dużą kostkę.
Marchew, ziemniaki oraz cebulę w małą.
Rozgrzewamy na patelni olej i wrzucamy cebulę oraz ziemniaki. Smażymy aż lekko się przyrumienią.
W garnku zagotowujemy bulion. Wrzucamy do niego wszystkie warzywa wraz z imbirem i gotujemy ok 10min (od momentu zawrzenia).
Dodajemy przyprawy.
Miksujemy zupę w blenderze, aby uzyskać kremową konsystencję.

Zupa fajnie komponuje się z grzankami.

12 komentarzy:

  1. Kocham ponad wszystko i mogłabym jeść codziennie :D najlepiej z grzankami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja unikam pieczywa, ale do takiej zupy nie potrafię sobie odmówić

      Usuń
  2. Krem z dyni to zdecydowanie jeden z moich faworytów! Ja dodaję zawsze dużo chilli i pestki dyni na wierzch :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja nie potrafię jeść ostrych dań, więc od chilli trzymam się z daleka ;)

      Usuń
  3. taką zupą nigdy nie pogardzę, jesienią mogę jeść nawet codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ślicznie się prezentuje, muszę dorwać koniecznie jakąś dynię! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam zupę z dyni, ale jeszcze nigdy nie dodawałam do niej ziemniaków. Teraz dodam na pewno! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudna inspiracja na pyszny obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam taką zupę! Te robiłam je ostatnio :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...