02.10.2015

BANANY PO INDYJSKU (smażone)

Pamiętam czasy, gdy z apetytem zjadałam po dziesięć bananów na dzień i nie wyobrażałam sobie dnia bez nich. Być może mi się przejadły, bo ostatnio prawie wcale po nie nie sięgam.
Jednak ostatnio kupiłam sporą kiść i przypomniał mi się przepis kuchni indyjskiej, który już dawno chciałam wypróbować.


Składniki:
♥ 2 banany
♥ łyżka oleju kokosowego
♥ 3 łyżki wiórków kokosowych
♥ 1/2 łyżeczki kuminu, 1/2 łyżeczki gorczycy
♥ 2 łyżki liści kolendry
♥ porcja ryżu

Wykonanie:
Banany obieramy cienko nożem - tak aby zdjąć tylko wierzchnią, żółtą część skórki.
Na patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy gorczycę z kuminem
(wcześniej roztarłam je w moździerzu, aby były bardziej aromatyczne).
Banany kroimy w plastry i wrzucamy na patelnię.
Dolewamy niewielką ilość wody i gotujemy kilka minut, aż banany staną się miękkie.
Podajemy z ryżem.

5 komentarzy:

  1. O mniam! :) Nie wpadłabym na to. Będę musiała wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale zaciekawiłaś mnie tymi bananami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawe połączenie różnych smaków ;-)

    zapraszam do siebie :-) www.make-life-green.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...