24.10.2015

SŁODKIE KULKI Z POPCORNU

Od kilku tygodni popcorn jest przekąską, po którą sięgam niemal codziennie. Najczęściej przygotowuje go na słodko - polewam czekoladą i/albo masłem orzechowym.
Tym razem postanowiłam go urozmaicić jeszcze bardziej, dodając daktyle.
Wyszły mi z tego bardzo smaczne "czekoladki" :)


Składniki:
♥ 2 szklanki popcornu
♥ szklanka suszonych daktyli
♥ 1/4 szklanki masła orzechowego
♥ 3 łyżki oleju kakaowego (lub kokosowego)
♥ ok 1/4 szklanki mleka
♥ 2 łyżki kakao

Wykonanie:
Daktyle zalewamy gorącą woda i odstawiamy na 10 minut.
Odlewamy wodę i ucieramy daktyle na pastę.
Dodajemy masło orzechowe, olej, kakao, mieszamy.
Część popcornu kruszymy, część zostawiamy w całości. Dorzucamy go do masy daktylowej.
Dolewamy mleko w ilości, która zapewni odpowiednią konsystencję - taką, która umożliwi lepienie kulek.
gotowe czekoladki możemy odstawić na 30min. do lodówki, aby nabrały bardziej zwartej konsystencji.

7 komentarzy:

  1. Popcornu w takiej wersji jeszcze nie widziałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Normalnie nie przepadam szczególnie za popcornem, ale taki bym jadła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też nigdy nie przepadałam, zawsze mnie dziwiło skąd jego wielka popularność w kinach (zwłaszcza że za porcję wartą 1zł płaci się 12 ;) ). jednak ostatnio mnie bardzo ciągnie do jego smaku.

      Usuń
  3. Pyszności! Ciekawa inspiracja :)!

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej, ale nie róbcie popcornu w mikrofali i nie zapominamy że wege jest zdrowe, gdy jest zbilansowane. Powodzenia.

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...