10.11.2015

FASZEROWANY KABACZEK


Składniki:
♥ średniej wielkości kabaczek
♥ 100g zielonej soczewicy
♥ papryka
♥ pełna garść szpinaku
♥ cebula
♥ 3 ząbki czosnku
♥ sól, pieprz, kurkuma
♥ łyżka oliwy
♥ łyżka musztardy (u mnie francuskiej)

Wykonanie:
Kabaczek przekrawamy na pół, pozbywamy się pestek oraz części miąższu, tak by powstało miejsce na farsz.
Połówki owijamy folią i pieczemy 25min. w temperaturze 200c.

Gotujemy soczewicę.
Na oliwie smażymy posiekaną cebulę. Po chwili dodajemy pokrojoną paprykę wraz z czosnkiem. Przyprawiamy. Smażymy kilka minut aż warzywa zmiękną, pod koniec dodając szpinak.
Mieszamy warzywa z soczewicą, dodajemy musztardę.

Przekładamy farsz do upieczonego kabaczka.

10 komentarzy:

  1. uwielbiam takie dania! :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam kabaczka w formie placków, a w takiej jeszcze nie jadłam :) w ten sposób wcinałam już za to cukinię i bakłażan :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wolę cukinię niż kabaczek :) jakoś smakowo bardziej mi podchodzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię jedno i drugie :)
      Cukinię wolę surową

      Usuń
  4. Uwielbiam faszerowane warzywa (konkretnie warzywo, cukinię, bo zazwyczaj jej używam), więc dobrze w końcu poszerzyć kulinarne horyzonty :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Faszerowane warzywa mają to coś....co zachęca do powtórek.
    Co do sporu ...cukinia vel kabaczek, to jeden czort. Różni się tylko wcześniejszym zerwaniem nim gniazda nasienne się mocniej rozwiną. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak kolorowa na tym talerzu, aż zgłodniałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam faszerowany kabaczek, przy następnej okazji spróbuję twój przepis.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze czegoś takiego nie jadłam - wygląda smacznie :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...