01.11.2015

FRYTKI Z BATATÓW NA SŁODKO

Szukając inspiracji na dania z wykorzystaniem słodkich ziemniaków, trafiłam na stronę minimalistbaker.com i od razu oczarował mnie podany tam przepis. Połączenie batatów ze słodkimi sosami oraz bitą śmietaną wydało mi się niebanalne i od razu je wypróbowałam.
To danie zagości u mnie z pewnością jeszcze wiele razy :)


Składniki:
♥ 2 średnie bataty
♥ granat
♥ 1/4 szklanki mleka kokosowego
♥ 6 kostek gorzkiej czekolady
♥ 2 łyżki oleju kokosowego
♥ 2 łyżki masła orzechowego

♥ cynamon , szczypta soli

Wykonanie:
Piekarnik nagrzewamy do 220c.
Bataty kroimy na frytki, polewamy łyżką oleju kokosowego, dodajemy odrobinę soli, mieszamy.
Wykładamy je na blachę i pieczemy ok 25min, przewracając w trakcie.
Po wyjęciu z piekarnika posypujemy je cynamonem.
Przygotowujemy sosy:
- czekoladę rozpuszczamy i dodajemy do niej łyżkę oleju kokosowego
- masło orzechowe łączymy z niewielką ilością wody, aby uzyskać rzadszą konsystencję.
Ubijamy śmietanę:
Potrzebne nam będzie mleko kokosowe w puszce, które wcześniej stało w lodówce i oddzieliła się w nim woda od gęstej masy. 1/4 szklanki masy miksujemy przez chwilę, aż uzyska konsystencję bitej śmietany.
Bataty polewamy sosami, posypujemy granatem i kładziemy keksa z mleka kokosowego.

6 komentarzy:

  1. Ja uwielbiam je na słono, ale słodkie pewnie też są super ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niebanalny przepis :) Danie na pewno wyszło pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis świetny, ale bataty to niestety nie mój klimat. Lubię je do czegoś dodać i wtedy jest równowaga, ale w roli głównej nie jestem w stanie zjeść ich zbyt wiele. Pomimo, ze są tak wartościowe... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mogę jeść je solo, nawet bez rzadnych przypraw. po prostu ugotowane albo upieczone. uwielbiam:)

      Usuń
  4. I kolejny fajny pomysł na podwieczorek! Dzięki :*

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...