14.11.2015

SURÓWKA Z CZERWONEJ KAPUSTY

Czerwona kapusta zawiera mnóstwo przeciwutleniaczy - aż sześć razy więcej niż zielona, dlatego warto wybierać właśnie ją do surówek. Według mnie warzywo to najsmaczniejsze jest na surowo, tym bardziej zachęcam do jedzenia :)


Składniki:
♥ 2 garści jarmużu
♥ kawałek czerwonej kapusty - objętościowo ok 1 szklanka
♥ jabłko
♥ 2 łyżki ziaren słonecznika
♥ łyżka oleju
♥ łyżka soku z cytryny
♥ łyżka musztardy francuskiej
♥ sól, pieprz

Wykonanie:
Liście jarmużu dość drobno posiekałam, pozbywając się wcześniej grubych łodyg.
Kapustę oraz jabłko pokroiłam w cienkie plastry.
Wrzuciłam do miski jarmuż wraz z kapustą, polałam olejem oraz sokiem z cytryny i ugniatałam przez parę minut aż liście wyraźnie zmiękły.
Dodałam jabłko, przyprawiłam i wymieszałam.
Posypałam słonecznikiem.

4 komentarze:

  1. o matko wygląda pięknie. Dzięki za inspiracje!

    Pozdrawiam z Berlina

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię czerwoną kapustę i jarmuż. Bardzo dobry pomysł z francuską musztardą :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...