31.12.2015

MINI - KNEDLE Z BATATÓW

Znowu bataty, tym razem na słodko.
Pomysł znalazłam na stronie veganmiam.com i od razu mnie zauroczył. Przepis jest tak prosty, że na pewno każdemu się uda :)


Składniki:
(na 32 knedelki)
ciasto:
♥ szklanka ugotowanych i utłuczonych batatów
♥ szklanka+5łyżek mąki
♥ łyżka ksylitolu (lub cukru)
♥ ok 5 łyżek gorącej wody
nadzienie:
♥ 4 łyżki sezamu (użyłam czarnego)
♥ 2 oleju kokosowego
♥ 3 łyżki ksylitolu (lub cukru)


Wykonanie:
Ciasto:
Łączymy mąkę z utuczonymi batatami i ugniatamy. Stopniowo dodajemy wodę, mieszamy.
Nadzienie:
Sezam prażymy na suchej patelni, mielimy.
Dodajemy olej i cukier, mieszamy.
Z ciasta formujemy małe kulki, rozpłaszczamy je, nakładamy farsz i zaklejamy w formę knedla.
Knedle wrzucamy do wrzącej wody. Gotujemy ok 3 minuty od wypłynięcia na wierzch.

10 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. pięknie dziękuję i nawzajem! oby był pełen szczęścia :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. proste i smaczne - na pewno będę je wykorzystywac przy okazji innych słodkości

      Usuń
  3. to nadzienie jest świetnie, sezamowo <3
    Wszystkiego dobrego na Nowy Rok! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. serdecznie dziękuję i życzę radosnego 2016 :)

      Usuń
  4. Jak ja się nie mogę doczekać własnej, dużej, porządnej kuchni! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja już własną i w miarę przestronną mam. ale marzy mi się remont, bo niestety jest w opłakanym stanie. no ale ważne że jest :)

      Usuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...